pris på galvanisering

Hej.

Søger nogen der kan komme med en ca pris på at få galvaniseret et gammelt trailer stel?
Jeg har bygget mig en bådtrailer på stellet af en gammel trailer, og ønsker nu at få det hele galvaniseret på ny, men kan ikke lige finde ud af hvad det koster.
nogen der kender pris niveauet ca?
har hørt om kg priser, men er det emnets vægt eller vægten på det tilførte zink?

Mvh Christian


Mvh Christian

Hej. Søger nogen der kan komme med en ca pris... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm - nu du insisterer, så kunne det ifølge dette dokument:
http://www.nordicgalvanizers.com/do...ndling.pdf
... godt se ud som at jeg tager fejl!

Jeg har bare altid afleveret jernet til smeden som det var!
Det må så være smeden, der sammen med anstalten, har sørget for afrensningen

Men nu du ikke har et kæmpe sandblæseranlæg i baghaven, så tror jeg altså ikke, at det kan betale sig for dig at bøvle i det.
Prøv at spørge en lokal smed af en vis størrelse (som dermed har et ok flow af emner der galvaniseres...), hvad du, gennem ham, kan få galvaniseret for. Og selvfølgelig gøre opmærksom på jernets tilstand med maling/zink....

Jeg tror altså ikke det bliver SÅ dyrt endda...
Skal det elektrogalvaniseres eller metaliseres, skal det være rent/sandblæst.
Ved varmgalvanisering ville jeg fjerne rusten, men maling og olie brænder væk, men jeg vil tro at galvaniseringsanstalten vil se med misnøje på tommetykke lag lort på emnerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

KTM

hvordan så med gammelt galvanisering? for der er jo det værste arbejde at få fjernet igen.

men ellers havde jeg planer om lige at give det en tur med en flap skive på vinkelsliberen, så det var nogenlunder rent.

Mvh Christian

Det har jeg aldrig været ude for selv. Men mit gæt er, at det næppe kan skade, da det formentlig smelter og blander sig med det nye lag.

Med venlig hilsen
ktm

 

der var bare en der skrev til mig, at det ville blive sort med tiden og ruste alligevel, hvis man ikke fjernede gammelt galvanisering.

men må jo prøve at høre den lokale smed om de sender noget til galvanisering engang imellem.

Mvh Christian

Annonce
Jeg gav sidst 10,- pr. kg. incl. moms via en gammel arbejdsplads (pr. kg. jern de galvaniserer)
ok, og der kommer ikke noget håndterings gebyr eller andet på?
ved du hvor de sendte det hen?

Mvh Christian

Hejsa,

Jeg kan se at du er fra Brønderslev området. Nu er det en del år siden jeg flyttede fra området, men er der ikke gang i PN beslag fabrikken endnu ? De havde ihvertfald grej til at galvanisere nogle ordentlige emner da jeg sidst var der, og det var af og til andet end beslag der røg igennem anlægget :-)
Jo har hørt lidt om at de har et anlæg derinde, så det ville jo være nemt. Hvis de tager emner fra private ind.
Ved du om det er et varm galvaniserings anlæg de har?

Mvh Christian

Ja, de har varmgalvanisering og afsyring - jeg kan ikke huske så mange detaljer om anlægget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også