Spørgsmål til eksperterne

Jeg har en Garmin 126, som jeg ikke regnede med at skulle bruge. Jeg har også en VHF som beder om en navigatortilslutning. Findes der en her, som kan og vil etablere et stik på navigatoren, så den kan tilsluttes. mod betaling naturligvis.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lynæs
Vil gerne - men lige lidt billeder/scan af div kabler mv.
Skal også lige have kigget lidt ind i manualerne.
Hvis ikke du vil "dumme dig" her på forum, så send så meget du kan til
[email protected] - men det bliver først sidst på ugen jeg får tid
MVH

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej Gerhard, det var lige dig, jeg håbede på.
Jeg har intet imod vise min mangel på viden om dette. Bare det ikke er starten på en lang liste, om det jeg ikke ved noget om. Jeg har manualen til både GPS og VHF og hvad angår ledningen, så er der foruden + - . gul-grøn-hvid-brun-blå.
Var i tvivl, om signalerne fra GPS var brugbare D.D.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
VHF'en er en M-TECH MT-500, og sikken en manual.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Vil lige tilføje, at vi er gået på mail og tlf - når løsningen findes, skal jeg nok beskrive den herinde. Hvis der er nogle med tilsvarende problem, som ikke kan vente er i velkommen til at sende en mail.

Gerhard

Generelt er løsningen iøvrigt, at forbinde NMEA in(+) med NMEA out(+), og de to NMEA(-), sætte det til 4800 - 8 N, så "plejer" det at komme til at virke.

Jeg har på min egen båd sat tre udstyr sammen(DLS-GPS-selvstyrer), ved at "splejse" de tre sæt ledninger i en kronmuffe, dog med den sikkerhed, at hvis de to "slave" udstyr også begynder at sende vil der gå kage i systemet. (Og en dag bliver de loddet og krympflex - en kronmuffe holder som regel kun 1 sæson)


There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis