Spartle vægge - tjek med retskinne

Jeg er ved at spartle vægge, hvilket faktisk går ret fint 


Væggene er på ingen måde lige og jeg forsøger efter bedste evne at rette op. Mit spørgsmål går imidlertid på hvorvidt lunker når jeg sætter en 1,5 meter retskinne på skal rettes op. Når jeg tjekker efter med en 45 cm bred spartel er væggen stort set fin og jævn. Men når jeg sætter en ret skinne på, får jeg en lunke fra den ene ende til den anden. Der kan fx. være et mellerum imellem væg og retskinne på 2-3 mm midt på retskinnen. 

Ligeledes går væggen også lidt ud i hjørnerne, hvilket er svært at korrigere 100%.


Samtlige jeg har talt med har rystet på hovedet af min idé om at skulle rette det op, og siger at det kun vil ses hvis der kommer til at stå noget op af væggen. 


Hvad siger I til det? Er det helt hen i vejret at jeg forsøger at rette det yderligere op, eller skal jeg bare fortsætte spartel-projektet til væggene er mere lige?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke det kan ses med øjet uden retskinne, ville jeg stoppe der.

En helt lige væg vil koste dig mange timer og spartelmasse, og det er korrekt at det kun er hvis der står noget op af væggen, der vil være synligt, hvis ellers væggen er pæn glat.
Jeg havde en maler til at spartle en væg. Han sagde at de sagtens kunne finde på at lave en 'bule' hvis noget skulle skjules. En på ca. 75 cm.
Det er kun dig og os herinde på LDS der ved at din væg ikke er perfekt.....

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Godt svar der. thxtex
Man skal bruge pengene - og energien - der hvor det kan ses.
Og lidt bule på en væg er ikke det af stederne. :o)
Tak for jeres svar.

Nu er det måske kun mig (fordi jeg selv står midt i det), som rent faktisk tjekker om vægge er lige, og hvor pænt det er spartlet :-D. Så måske skal jeg sætte ambitionsniveauet lidt ned!


Nu siger du hpox, at jeg skal bruge energien og pengene der hvor det kan ses. Hvilke steder er det? Bare så vi husker at have fokus på det når vi når dertil

Det er der jo mange definitioner på.

Nogle bruger 1500 kr./m2 på gulvet, men kun 300 kr./m2 på tagbeklædningen.
Enkelte bygger en fantastisk flot carport – ud mod vejen naturligvis. Og må sælge bilen for at betale regningen.
Andre monterer en 12.000 kr.´s vandhane ved køkkenvasken. Med vandsparrer. ”For vand er jo blevet så frygtelig dyrt i vore dage”

Personligt ligger jeg ikke under for den slags. Jeg bruger bare pengene. :o)
Nåh det er den slags gejl du tænker på.

Jeg troede, du mente, at der var noget håndværksmæssigt der var mere relevant at bruge tid og penge på end det andet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også