Reservedele til ældre el-tavle


Hej 

Vi har en EL-tavle af ældre dato fra midt 70'erne. En af de grå "afdækningskasser" (26 cm X 22 cm) som sættes ud over afbryderne er gået i stykker og den lokale elektrikker kan ikke skaffe en ny. Elektrikkeren siger, at der skal monteres en ny el-tavle. 

Er der nogen der ved, om man evt. kan købe gamle "afdækningskasser"?

Mvh.
Stinna74

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm Din lokale elektriker burde skifte grossist! den kan stadig fås fra Lauritz Knudsen giv ham el nr. 10 16 003 427 ellers er her et link
http://www.belys.dk/product.asp?product=4770

Det fikser jeg...
Den reservedel du efterlyser findes ikke mere i LKs sortiment. Den del, elmichael henviser til, dækker kun det halve og passer derfor ikke. Jeg er ikke sikker på, at du behøver en helt ny tavle. Det må kunne nøjes med at skifte det modul, hvor dækslet er defekt, ud.

fase
Stinna

Fabrin har ret, den kasse du skal bruge er en gammel UG 12, og den er magen til den der sidder til venstre for den der er gået i stykker, og den er større end de 22 x 26 cm. du angiver, og derfor fik du forvirret den flinke elmichael, som troede det var en UG 6. (det er dem der sidder ovenover). Så nu ved du hvad du skal se efter i Gul og Gratis, DBA, eller på kræmmermarked; men det er jo nok begrænset hvor meget det kan betale sig at suse rundt, det kan vel ikke være en hel ugeløn trikkeren skal have for at skifte den ene gruppetavle.

Der sidder jo ingen H(P)FI i den aktuelle så den kan jo gøres spændingsløs.

MVH

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Ja beklager fejlen ! det er naturligvis en UG12

Det fikser jeg...
jeg linker lige til en ny ug 12 men de har også lidt gamle tavler så du kan give http://www.greenline.dk/Produkt/7003/Gruppetavle-UG12dem et ring
Annonce
Du kan ikke få en afdækning der passer mere.
Så du er nød til at finde en brugt hvis det er noget du støver op, vi skifter jævnligt de viste tavler ud på job med nye, men har ikke planer om nogen lige for tiden, ellers kunne du få en derfra.
Du kunne prøve at kontakte f.eks. www.genbyg.dk, og se om de skulle have noget liggende.

Med venlig hilsen

Anders

Kære alle

Tak for alle Jeres svar. Vi arbejder videre med sagen :-)

Mvh.
Stinna
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis