Hylder på en gipsvæg? Kan det holde?

Jeg bor i en lejlighed hvor der engang var en dobbeltdør mellem to værelser. Før jeg flyttede ind blev døren lukket med gipsplader. Jeg har dog ingen idé om hvor mange lag gips der er, men væggen virker ret tynd og på den ene side er der en 11cm fordybning ind i væggen hvor døren engang var.
Håber det er forståeligt.

Det jeg godt kunne tænke mig, er at hænge 2 smalle hylder (10cm dybe, 1cm høje og 150cm lange) op i den fordybning der er i væggen, men hvordan gør jeg det og hvor meget skal der til før det kan holde?

Har læst mig lidt frem til at man kan bruge nogle gipsplugs, men kan man bruge dem, hvis man skal lave et "usynligt" ophæng?
Og hvilke nogle skal man købe, lidt hurtig søgning viser at man kan få mange forskellige?

Hylderne skal ikke bære mere end maks. 4kg.

Håber på lidt hjælp,
Iben
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Du kan sagtens hænge sådanne små hylder op i gipsplader.
Der findes nogle plasticsnegle, som man sætter på et tilhørende spyd og så kører man dem i med en boremaskine. I hullet efter spydet, sætter man sin skrue til ophængene i.
Det er Fischer-dübel der laver disse, og de findes i tømmerhandel, værktøjshandel, byggemarked, malerforretninger osv.
God arbejdslyst

Med venlig hilsen
ktm

 

Du skal bruge nogle Expandet rosset plugs, og da holder rigeligt til 10 gange den vægt, så ingen problemer der...

Her på nedenstående link kan du se hvordan de ser ud.

Expandet Rosset
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sidste forslag er vist kun godt hvis der er hulrum i gipsvæggen. Er væggen meget tynd kan du med 11 cm dybde i hullet have en tynd massiv gipsvæg.

 

Personligt ville jeg nok ikke satse på at der kunne hænge noget i væggen - men måske i stedet, hvis du kan komme til det - montere en 13mm spånplade op mod bagsiden af gipspladen (det lyder som om du kan komme til det).

Så burde det sagtens kunne holde.

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Dem som koluda linker til, de er de helt rigtige...Har hængt flere 40+ fladskærme op på gipsvægge med dem....Og som du skriver, så skal hylderne ikke bære noget tungt, så det kan sagtens gå uden problemmer

Når det kun skal holde 4 kg, så ville jeg lægge hylderne på 2 små lister i siderne. Disse kan uproblematisk skrues ind i de gamle karme. Eller med standard plugs, hvis de er fjernet...
Hvis det skal bære lidt mere ville jeg supplere med en liste på langsiden.
Ikke noget med hyldeknægte...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også