Forlængelse af bordplade og sokkel i køkken?

Hejsa.

Jeg har købt en bordopvaskemaskine til min nye lejlighed, for så efterfølgende at indse at der ikke er plads til den i nogen af skabene, eftersom elementerne ikke har standard-størrelse.

Derfor ønsker jeg at udvide køkkenet i længden, således at der bliver plads til et stort element, og dermed også min opvaskemaskine.

På nedenstående har billede har jeg stillet opvaskeren ovenpå bordet, således at dette kan illustrere hvor meget køkkenet skal gøres længere for at rumme maskinen.



Det at montere et større element burde som sådan ikke være det største problem - tror jeg? Hvor problemet opstår kunne jeg nærmere forestille mig er længden af bordpladen samt soklen. Er det muligt at lave en "snedig" løsning her, således at det kan blive forlænget i stedet for at blive skiftet helt?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte to dele af sokler sammen med en plastik skinne, som også bruges ved integrerede opvaskemaskiner.

Det kan lige skimtes på køkkenbillederne her at der er sådan en liste: http://www.ekmanbolig.dk/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=73289&DID=140



Mht. bordpladen tror jeg det vil være svært at få pænt medmindre du skifter den. Hvis det er en underlimet vask koster det jo noget, hvis det bare er en vask til ilægning kan det jo gøres ret billigt.


Men måske er det lige så let/billigt at købe en opvaskemaskine der er beregnet til indbygning i en skuffe: http://www.kelkoo.dk/ssc-145101-skuffe-opvaskemaskiner.html

Du kunne jo også bare udtage 2 elementer.
Henkaste det ene og gøre det andet formodentlig 10 cm smallere.
Eller henkaste begge og indkøbe ét nyt 10 cm smallåere. (Som vi siger her i Århus)
Eller den mest oplagte. Bytte din opvasker til en smallere model.
Eller den allermest oplagte. Bruge plastik bestik og spise af pizzabakken.
Og skal vi lige tage den sidste med. Lad hunden stå for opvasken. Det er da bæredygtighed!
Tak for jeres mange og hurtige svar!

Der er bare desværre ikke rigtigt nogle af dem der kan lade sig gøre! :/

Løsningen med en 45cm bred maskine er ikke mulig, eftersom disse maskiner er dybere end køkkenets elementer. Den vil altså simpelthen stikke 5-10 cm længere frem end skabene. Alt i alt er det simpelthen ikke lykkedes mig at finde en maskine som ikke er enten for bred eller for dyb i forhold til de nuværende elementer. Øv!!

Min første tanke var også at bygge to elementer sammen, men køkkenets opdeling gør at dette heller ikke er muligt. Køkkenet er nemlig opbygget på følgende måde;
Skuffer - Ovn - Skuffer - Vask - Skuffer. Har forsøgt at illustrere det på følgende billede:



Flere forslag modtages med stor taknemmelighed!!
Hvor dybe er elemterne?

Hvis det passer med rørene, kunne du jo sætte et smallere vaskeskab ind, og så et bredere skuffeskab. Men det ville være lidt letter at komme med et bud, hvis der var nogle mål.

Annonce
Det er helt udelukket at jeg kan bygge nogle af elementerne sammen - vasken fylder hele bredden i vaskeskabet, så den vej er ikke mulig at gå
Igen, hvad er målet på skabet med skuffer?
Igen, hvad er målet på skabet med skuffer?
Pjat med dig!

http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Opvaskemaskiner/413766/AEG-F77402W0P.html

Og hvis du bliver ved med at fortælle hvad er ikke kan lade sig gøre, så løber du nok snart tør for hjælperyttere. :o)
Skuffesektionens mål;

Skuffernes mål:
Højde: 70 cm.
Bredde: 49,5 cm.
Dybde: ~50 cm.

Med fare for at gå i fælden igen, så vil jeg ikke mene det kan "lade sig gøre" at få den foreslåede opvaskemaskine til at passe ind (i dybden) :o)
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis