Forlængelse af bordplade og sokkel i køkken?

Hejsa.

Jeg har købt en bordopvaskemaskine til min nye lejlighed, for så efterfølgende at indse at der ikke er plads til den i nogen af skabene, eftersom elementerne ikke har standard-størrelse.

Derfor ønsker jeg at udvide køkkenet i længden, således at der bliver plads til et stort element, og dermed også min opvaskemaskine.

På nedenstående har billede har jeg stillet opvaskeren ovenpå bordet, således at dette kan illustrere hvor meget køkkenet skal gøres længere for at rumme maskinen.



Det at montere et større element burde som sådan ikke være det største problem - tror jeg? Hvor problemet opstår kunne jeg nærmere forestille mig er længden af bordpladen samt soklen. Er det muligt at lave en "snedig" løsning her, således at det kan blive forlænget i stedet for at blive skiftet helt?
Hejsa. Jeg har købt en bordopvaskemaskine til min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men dybden er jo heller ikke helt almindelig. Næsten alle køkkener er ca. 60 cm dybe.

Og videre:
Hvorfor kan du ikke kappe 10 cm af bredden af vaskeskabet? Og monterer opvaskeren delvis under vasken. Helst til højre side, formodentlig.

Eller monterer samme opvasker højere oppe på væggen. Ud med et overskab, hvis der er nogle!




Jeps, det er også derfor det er så frustrerende!!

I princippet er det vel også en mulighed. Så mener du at jeg skal købe en venstrehængt låge til vaskeskabet, i stedet for den højrehængte som sidder der på nuværende tidspunkt. I kombination med en højrehængt låge på et skab som erstatter den sidste skuffesektion vil siden af, vil dette betyde at jeg kan tilgå opvaskeren ved at åbne begge skabe. Er dette mon den bedste løsning?
Det lyder altså som standardmål.

Er det selve skuffen du har målt? Det er jo det samlede elements mål du skal have fat i. Hvor dyb er bordpladen?

http://celebertshoppen.dk/images/total-samlevejledning.pdf



Nu gør du mig sgu egentlig helt i tvivl. Lejligheden er i Århus mens jeg selv er i Herning lige pt, så kan ikke så godt måle efter.
Umiddelbart mener jeg at bordpladen er 55 cm dyb, men det skal jeg da have undersøgt kan jeg høre!
standarden på køkken underskabe er 60 cm, hvis dine er 50 cm er alle skabene specielt lavet, hvis dit køkken er meget smalt kan det godt være muligt, men ellers kan jeg ikke se nogen logisk grund til at der ikke er brugt standard mål.
Annonce
Så vidt jeg kan læse, er din maskine 50 cm dyb, så at dømme ud fra dit billede, skal det nok passe, at dybden på dine skabe er 50 cm.

Hvis der er plads til maskinen bag en låge, hvad så med at stille den i bunden af vaskeskabet? Så skal du ikke hen og ændre låger mv, og du mister ikke opbevaringspladsen i skufferne. Du skal muligvis flytte lidt på afløb og vandrør i skabet, hvilket måske - måske ikke - er muligt. Men et par bøjninger på afløbet og rør, så de kan føres bag skufferne i en af siderne kunne måske være muligt?
Skrevet af jenshøj på 22 jul 2011 22:50
Så vidt jeg kan læse, er din maskine 50 cm dyb, så at dømme ud fra dit billede, skal det nok passe, at dybden på dine skabe er 50 cm.

Hvis der er plads til maskinen bag en låge, hvad så med at stille den i bunden af vaskeskabet? Så skal du ikke hen og ændre låger mv, og du mister ikke opbevaringspladsen i skufferne. Du skal muligvis flytte lidt på afløb og vandrør i skabet, hvilket måske - måske ikke - er muligt. Men et par bøjninger på afløbet og rør, så de kan føres bag skufferne i en af siderne kunne måske være muligt?

Lige præcis! Dybden er lige omkring 50 cm, så den kan med nød og næppe lige sniges ind i skabene som er omkring 53 eller sådan.

Jeg har også gjort mig nogle overvejelser omkring at placere den i vaskeskabet, men jeg er sgu bange for at det ikke kan lade sig gøre. Rørene fylder jo alligevel en del, og der bliver ekstremt lidt plads bag maskinen :\
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis