Forhjulsleje eller ??

Min Nissan fra 2001 er i den seneste tid begyndt at "brumme" når jeg kører i den. Højere og højere, og især når der krænges/drejes til højre. Manden min, mente det kunne være kardanleddet på trækakslen. Den larmer også når der kobles ud. Lyden bliver mindre/forsvinder kortvarigt når bilen krænges til venstre.

Jeg ringede til mit Nissan værksted, og de tog den ind. Konklusion: Højre forhjulsleje slidt op, nyt sat i. Venstre også ved at være moden til udskiftning, men ingen slør endnu, så derfor ikke skiftet.

På vej hjem larmede bilen fuldstændig som den plejer. Jeg ringede til værkstedet, som sagde at nu kom lyden jo fra det andet hjulleje...? Og at jeg kunne komme tilbage med den, så ville de skifte den side også, hvis jeg ikke havde nerver til at køre rundt i den, når den larmede så meget.

Nogen bud på om den er god nok med de forhjulslejer? Jeg er lidt muggen over, at bilen ikke er blevet lavet (det mener jeg ikke den er, når den fortsat larmer så meget - noget helt galt må der da være?).
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er altså også mere til kardanleddet eller i hvert fald noget andet end hjullejet.
Min erfaring uden at jeg er mekaniker er at forhjulslejerne mere siger en dunk. dunk. dunk lyd der stiger i frekvens med hastigheden
Skrevet af Bent Andersen på 22 jul 2011 13:00
Er der nok luft i dækkene?

Bent.


Jep.
kan sagtens være forhjuselejerne

der behøver ikke være slør i dem for at de er defekte..

/cs

Skrevet af csteinod på 22 jul 2011 13:17
kan sagtens være forhjuselejerne

der behøver ikke være slør i dem for at de er defekte..


men hvorfor har værkstedet så ikke skiftet lejerne i begge sider. bilen larmer jo som et tærskeværk.
Annonce
godt spg.. dårligt værksted måske?

/cs

hov vent.. hvis det larmer når du drejer til højre, så er det VENSTRE leje der er defekt.. de har skiftet det forkerte leje!

/cs

Skrevet af csteinod på 22 jul 2011 13:46
hov vent.. hvis det larmer når du drejer til højre, så er det VENSTRE leje der er defekt.. de har skiftet det forkerte leje!

Præcis, og fulgt op af en dårlig undskyldning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er ikke brug for dårlige undskyldninger. Det er en om'er, U/B.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Klart en fejloperation men højre og venstre hjul har kørt lige langt så 2 nye lejer er en god ting.
Et forhjulsleje er så simpelt at skifte at alle kan være med så det kunne være sjovt at høre prisen hos dit Nissan værksted.
René
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis