Forhjulsleje eller ??

Min Nissan fra 2001 er i den seneste tid begyndt at "brumme" når jeg kører i den. Højere og højere, og især når der krænges/drejes til højre. Manden min, mente det kunne være kardanleddet på trækakslen. Den larmer også når der kobles ud. Lyden bliver mindre/forsvinder kortvarigt når bilen krænges til venstre.

Jeg ringede til mit Nissan værksted, og de tog den ind. Konklusion: Højre forhjulsleje slidt op, nyt sat i. Venstre også ved at være moden til udskiftning, men ingen slør endnu, så derfor ikke skiftet.

På vej hjem larmede bilen fuldstændig som den plejer. Jeg ringede til værkstedet, som sagde at nu kom lyden jo fra det andet hjulleje...? Og at jeg kunne komme tilbage med den, så ville de skifte den side også, hvis jeg ikke havde nerver til at køre rundt i den, når den larmede så meget.

Nogen bud på om den er god nok med de forhjulslejer? Jeg er lidt muggen over, at bilen ikke er blevet lavet (det mener jeg ikke den er, når den fortsat larmer så meget - noget helt galt må der da være?).
Min Nissan fra 2001 er i den seneste tid begyndt... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den situation har jeg også været i, at man skiftede den forkerte side for det er svært at høre hvorfra støjen kommer. Min erfaring er at der som regel kommer lidt rustvand ud ved navbolten ved den leje der er defekt, fordi der har kunnet trænge vand salt og snavs ind i lejet. så op på hesten igen
MVH Veteranen
Tak for rådene. Jeg er nu ret tosset over, at min Nissan nu larmer så meget, at man ikke kan tale sammen - og den kommer direkte fra værkstedet. Værkstedet er gået på sommerferie, og kan først træffes igen 8. august.

Skal jeg betale den første regning? Jeg synes jo det er under al kritik at aflevere en bil tilbage, som i mine øjne ikke er repareret (jeg har ikke forstand på biler, men jeg indleverede bilen fordi den larmede, og den fejl har de da i hvert fald ikke udbedret). Regningen lyder på 1600 kr. inkl. alt. Værkstedet mener jo at det er fordi det andet leje "også er på vej" men at de ikke fandt det nødvendigt at skifte det nu, da der ingen slør var i det.

Lyden kommer i øvrigt først ved ca. 40-50 km i timen og bliver stadig højere ind til ca. 110 km i timen, hvor lyden derefter er konstant. Lyden forsvinder stadig kortvarigt når der drejes til venstre, men er der konstant ved kørsel ligeud og forværres en lille smule ved drejning til højre.
Der findes heldigvis andre værksteder, der kan skifte et hjulleje inden den 8. August.
Nissan har ikke monopol på din bil, og slet ikke, når de ikke kan lave den indenfor rimelig tid.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ikke specielt dyrt men selvfølgelig surt show,betal vink farvel til dit Nissan værksted og find så en lille smed der kan ordne den lille sag så kan du køre 10år mere..
René
Når man som trådstarter tillige har en byggesag på afveje til mange penge hængende over hovedet er det måske ikke en lille sag at skulle op med 1600 kr for at værkstedet har skiftet et leje, der ikke trængte. DE har skiftet det forkerte leje, og det bør de selv bøde for, ikke kunden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Bliver lejet varmt?

Hvis det larmer så meget, ville jeg være betænkelig ved at køre med det.

Hej

Har lige fået skiftet et forhjulsleje på min Polo fra 1998 ved km 375.000. Havde samme symptomer og det var kun det ene, som blev skiftet.
Pris 1100,- incl moms ved Quick Pot i Kolding.
De tog den dagen efter jeg ringede til dem første gang.


Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis