karse

er der nogle begrænsninger på hvad man bruge til at så karse i

 Gøre det ordenligt eller lad være

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Anlægsstruktøren på 21 jul 2011 08:14
er der nogle begrænsninger på hvad man bruge til at så karse i
Nej overhovedet ikke, jeg har en bekendt der beklædte en gammel jernhavestol med et tykt lag gaze og såede karse på den. Så stod den efter kort tid som en flot skulptur i haven. Mange sår jo blot i lidt bomuldsvat i en lille bakke. Det væsentlige ved karse er at der altid er fugtigt i det den skal spire og gro i, frøene må ikke være under vand med holdes fugtige.

Jeg havde også en gang nogle gamle karsefrø liggende, som fulgte med det kolonihavehus jeg købte. Jeg såede dem på en jordvold i baghaven, og hold da op karse kan vokse hvis det får lov. Duftede spøjst af karse på mit lille jordlod den sommer
He he, nææ det er kun fantasien der sætter grænser.
Jeg havde en kammarart der fyldte 30år, og i gave fra et par af hans veninder, fik han en tampax der var dyppet i vand og karsefrø...så den var lige til at hænge op i vinduet ;o)

@Jancar. Hvad tid på året såede du karse på friland ?
Jeg har nemlig ønsket mig det længe, men har aldrig fået taget mig sammen til det...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan så karse næsten hele året rund på friland, så længe jordtemperaturen når op på 7 + grader i 12 timer i døgnet kan grønt spire og gro.
Tror det var om foråret. Men det forbliver ikke som den lille plante man er vant til at høste. Det er jo kun spirene man spiser der, men det voksede temmelig vildt og blev langt. Endte med at køre græsslåmaskinen over det. Herlig duft
Annonce
sikke nogle finurlige historier Dejligt at vide. Karse er jo skønt året rundt.
et langhåret tæppe og lidt vand så er der gang i den


der er altid solskin bag skyerne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis