Batterier i bærbar

Så har vi diskusionen i familien.

Skal batteriet sidde i den bærbare, når man ikke har brug for det, så holder det længere.

(man har det kun i når de er i sommerhus etc.)

Jeg mener det altid skal sidde der, uanset hvad.

Min påstand er, at de nye typer batterier og computeren har det bedst herved.

Mvh

Hans

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist en tvist om kejserens skæg.
Nogle siger, at det bare skal blive i, så slides det ikke, så længe der er strømforsyning sat til. Altså, at det kun er af/opladning der slider på det.
Andre siger at det skal tages ud, men dog isættes en gang om måneden for at toppe op på strømmen. I så fald opbevares det bedst i køleskabet.
Har man to batterier (et reserve), er det altid klogest at holde begge opledede, f.eks ved at skifte en gang om måneden
Der er givetvis andre meninger.

Selv har jeg altid batteriet i. Det gør et nemt, når jeg tager computeren med mig til et andet rum. Og så er der indbygget UPS, hvis en aller anden tager stillet ud for at støvsuge eller hvad der nu ellers kan forstyrre strømmen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for svar. Jeg tænkte også på, om ikke spændingen er for høj til computeren, når der ikke er et batteri til at være buffer, når man tænder for nettet. Jeg tænker på, at når jeg tænder for strømforsyningen er dens spænding 18,3 volt og på computeren står der 15 volt. Mit videokamera kræver at jeg lader batteriet sidde i når jeg skal bruge det med stømforsyning på, tjah altså, det er måske en tvist om kejserens skæg.
Mvh
Hans
Jeg vil også mene at det skal sidde i. Jeg vil mene at bærbare idag er bygget til at have batteriet siddende i hele tiden. Det er derfor det er en bærbar. Programmel til opladning/batteri styring er også blevet mere avanceret siden 1995.
Batteriet dog skal tages ud, fx hvis man har en reserse, hvis den er gpet i stykker, hvis man køber et med større kapacitet. Et batteri i bærbaren og et reserve var meget aktuel for 6-7 år siden, da bærbare kunne ikke køre mere end 1-1.5 time på batteriet. Idag, når man kan presse 7-8 timer med internet surfing og computeren kan være i standby i 30 dage på batteriet er der ikke nogle grunde til at ikke have det i.
Hilsen Alex
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis