Indbygget reol omkring fransk dør


Jeg har en drøm om at bygge en gulv-til-loft reol omkring en fransk dør. Jeg har fået anbefalet at købe reol moduler fra f.eks Ikea, skrue dem sammen og derefter lave en sokkel.

Jeg tror bare ikke det bliver den pæneste løsning. For at sige det på godt jysk, synes jeg det er noget "klyt". Så jeg overvejer om jeg tør kaste mig ud i et 100% DIY projekt her.

Er der nogen, der har erfaringer med at bygge en sådan reol? Og evt har en guide?

Tror I det vil være nemmest at bygge den helt færdig liggende ned, eller sætte dele til i "faser"?

Og sidst men ikke mindst, er en snedker-novice som jeg, på vej ud hvor jeg ikke kan bunde? 
(= sidste gang jeg arbejdede med træ var i Sløjd i skolen - men det blev vist også til et ganske habilt skærebræt). 

Erfaringer modtages med kyshånd...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har det ved talrige undersøgelser vist sig at selv den værste fjumregøj kan lægge en spegepølse på et bræt og skære samme pølse i skiver.
Men en enkelt pølse gør ingen sommer. Ej heller en snedker.
Så mon ikke du bør bestemme dig for at reolerne fra IKEA faktisk er ganske flotte og i stedet satse din beskedne, men værdifulde, snedkerierfaring på brændeovnsbrændekløvning! :o)

Men. Der er håb forude. Jeg ser til min fornøjelse at du er så snydeheldig at bo i 8000.
Derfor går du hen i HUSET på Vesterbro Torv 1-3 og op i træværkstedet. Der skal vi nok lære dig at lave sådan en smule reol.
Men tidligst den 8. august.

http://www.huset-aarhus.dk/
det er nemmeste at bygge liggende.!

en ikea reol er ikke en løsning. men hvis man ville bygge reol om den franske dør
så ville jeg bygge fransk indspiret reol fra bunden.!

og ikea reol ser fordansket ud til fransk dør.!!!
men en nem løsning. som kan modifiser til fransk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis