Sparvinduer.

Hej med jer "Hjemmesløjdere"

Jeg står og skal skifte vinduer i hele hytten.
Jeg har forkølet mig på plastvinduer fra "SPARVINDUER".
Har nogen af jer erfaringer med dette firma og deres kvalitet ?

Mvh.
Gunnar.

holmeren

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sidste jeg ville sætte i mit hus var plast-vinduer.
Men de er velligeholdesfrie, fordi de ikke kan velligeholdes.

Nææ, sæt du oliebehandlet trævinduer i, de er godt nok dyre i indkøb, men de holder også så meget længere, at de er billigst på lang sigt. De er også mere energi og miljørigtige.

Lån eller køb Søren Vadstrup's bog om huse med sjæl, den er husejernes bibel.

Held og lykke med dine nye vinduer.
Henrik C.
Når der nu er mindst 100 vinduesudbyderer i DK. Hvorfor så SPAR vinduer?
Hvis de nu kaldte sig KLØR vinduer, var de så atraktive?

Deres anprisninger er løgnagtige. Der gives altid 5 års garanti på byggematerialer, men den er kun effektiv, såfremt den understøttes af en bankgaranti.
Deres fyrrertræer er ikke en skid mere langsomtvoksende end alle andre fyrretræer. Og der findes ingen definitiopn på hvad der er langsomtvoksende.
Det kan ikke afvise at en enkelt lille pind er FSC-Certificeret, men 99% af deres produktion er ikke.
At være CE-mærket kan enhver producent af f.eks lokumspapir eller diabetesmedicin blive. CE-certificering har intet med testning at gøre, men er blot en EU-forordning.

Spar.vinduer henvender sig direkte mod private kunder, vel vidende at private kunder er de nemmeste at handle med. Forde samme private kunder normalt er naive og ikke gider eller kan sætte sig ind selv de simpleste tekniske eller kontraktmæssige detaljer.

Leverer de overhoved plastvinduer?
Her version 2,0. Nu uden væsentlige stavefejl!!!

Når der nu er mindst 100 vinduesudbydere i DK. Hvorfor så SPAR vinduer?
Hvis de nu kaldte sig KLØR vinduer, var de så attraktive?

Deres anprisninger er løgnagtige. Der gives altid 5 års garanti på byggematerialer, men den er kun effektiv, såfremt den understøttes af en bankgaranti.
Deres fyrretræer er ikke en skid mere langsomvoksende end alle andre fyrretræer. Og der findes ingen definition på hvad der er langsomvoksende.
Det kan ikke afvise at en enkelt lille pind er FSC-Certificeret, men 99% af deres produktion er ikke.
At være CE-mærket kan enhver producent af f. eks lokumspapir eller diabetesmedicin blive. CE-certificering har intet med testning at gøre, men er blot en EU-forordning.

Sparvinduer henvender sig direkte mod private kunder, vel vidende at private kunder er de nemmeste at handle med. Fordi samme private kunder normalt er naive og ikke gider eller kan sætte sig ind selv de simpleste tekniske eller kontraktmæssige detaljer.

Leverer de overhoved plastvinduer?
Hpox-- Det som du skriver er jo fakta og kan ikke diskuteres .
Men hvordan med kvaliteten af disse vinduer. De er jo ihvertfald billige men er de okey
Jeg har 1 gang sat dem i (træ)og syntes egentlig dem jeg rodede med havde en meget pæn finish
(en ting som et dyrt vindue som rationell ihvertfald ikke kan bryste sig af ).
Er dette standarden eller er den svingende. En anden spændende ting er jo og høre fra folk der har erfaringer med disse efter de 5 år er gået.
Lytter da lige med for billige er de sgu. ;-)







Jeg kender overhovedet ikke kvaliteten af SPAR's vinduer.

Det er udelukkende deres markedsføringsmetoder jeg er ude efter.
Og de metoder er i den grad rettet mod den renhjertede og usagkyndige private kunde. :o)
Annonce
Jeg er helt sikker på at der er en grund til det er så billigt

http://www.lyrk.dk
Selvfølgelig skal man nok ikke forvente at det er kpk kvalitet men spørgsmålet er vel også hvad man er ude efter.
Jeg selv er feks igang med en total hovedrenovering af et gammelt bondehus.
jeg regner dog ikke med at skulle bo i det om 10 år, så spørgsmålet er vel hvad der kan svare sig nu hvor vinduer jo sjælendt er en ting man tager med sig når man flytter ;-)
Kunne værre meget rart at få nogle på banen som måske har haft disse vinduer siddende i en 4 - 5 års tid og høre hvad de har af erfaringer
I gamle dage kunne man lave vinduer, som endnu ca. 200 år efter funger i bedste velgående.Men de var også lavet af kernetræ fra egetræet, og bemalet med lindoliemaling, og de er stadig billiger at velligeholde end at købe nye.
Hvorfor så nøjes med en garenti på 5-10 eller måske helt op til 20 år.
Tror det har noget med pris at gøre og igen hvad du forventer af dem.
Du kan jo stadig sagtens købe gode vinduer i egetræ hvis du da vil betale for dem. Har du massere af tid kan man jo også selv lave dem
Eller købe dem usamlet og selv give dem olie
Jeg er helt sikker på egetræ er godt til vinduer, men det er godt nok meget få vinduer jeg har set lavet i egetræ, hvis overhovedet nogen.

http://www.lyrk.dk
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis