Hej Gunnar,
Jeg begik for tre år siden den fejl, at købe en dobbelt terrassedør hos Sparvinduer.
Forløbet var således:
1. Bestilte terrassedøren og nogle bondevinduer via hjemmesiden, der i øvrigt fungerer ganske godt.
2. Døren og vinduerne kom til den lovede leveringsdato.
3. Måtte konstaterer at de havde monteret udluftningsventilen udvendig på døren.
4. Ringede til Sparvinduer, hvor jeg snakkede med en sød dame - dog svinede hun sine kollegaer på værkstedet til, fordi de havde lavet døren forkert.
5. Jeg fik to muligheder - 1) Bestille en ny dør u/b men 6 ugers leveringstid eller 2) sende døren retur og så ville de fikse den - leveringstid 2 uger.
6. Sendte døren retur, da jeg stod og manglede døren.
7. Døren kom retur 2 uger senere som lovet, men nu var der ingen udluftningsventil. De havde blot fjernet ventilen og udspartlet hullerne.
8. Ringede igen... Sendte døren retur og afventede en ny.
9. Den ny dør kom 6 uger senere.
10. I mellemtiden kom der noget i vejen for byggeprojektet, så jeg blev nødt til at opbevarer terrassedøren i garagen.
11. Året efter monterede "vores" tømrer/snedker døren, men den var blevet skæv. Døren bandt.
12. Tømreren forsøgte at justerer døren, men uden succes.
13. Vi kunne blot konstaterer, at kvaliteten af døren var meget dårlig. Træet er langtfra af høj kvalitet og jf. "vores" tømrer/snedker, så var døren dårligt håndværk.
14. Vi blev simpelthen nødt til at købe en ny terrassedør, da den ikke kunne holde vand og vind ude. Vi købte en hos Rationel i stedet. Det virker!!!
Læring: Som så meget andet, så får man hvad man betaler for. Fik faktisk en fantastisk god pris hos den lokale tømmerhandel på den nye terrassedør - kun ca. kr. 2000,- dyrere end hos Sparvinduer. Endte med at koste os ca. 22.000,- for dette - dyre lærepenge.
Moralen må være - snak med (lokale) fagfolk inden, at du kaster dig ud et online køb af døre og vinduer.