Sparvinduer.

Hej med jer "Hjemmesløjdere"

Jeg står og skal skifte vinduer i hele hytten.
Jeg har forkølet mig på plastvinduer fra "SPARVINDUER".
Har nogen af jer erfaringer med dette firma og deres kvalitet ?

Mvh.
Gunnar.

holmeren

Hej med jer "Hjemmesløjdere" Jeg står og skal... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af hpox på 20 jul 2011 01:42

 Deres fyrretræer er ikke en skid mere langsomvoksende end alle andre fyrretræer. Og der findes ingen definition på hvad der er langsomvoksende.  

Det betyder altså at der ikke er noget der kan underbygge din påstand?

 
 



Vinduer i eg kan bla. købes hos vrøgum vinduer.
Langsomvoksende fyr ( pga klima jordbund el. ) har mindre vårved, det lyse blød i træet og en større andel sommerved det mørke i træet, sommervedet har et stort indhold af lignin der giver træet styrke og beskytter mod råd og svamp. Langsomvoksende fyr kan veje op til 500 kilo mere pr. m3 end hurtigtvoksende, der bla bruges i papirindustrien pga det lave lignin indhold men store cellulose indhold.
500 kg. Mon dog.
Densiteten for skandinavisk fyr er i omegnen af 450 kg/m3
Iflg. Dansk Vinduescertificerings krav skal fyrretræs densitet som middelværdi være mindst 500 kg/m3 ved et fugtindhold på 12 %.

Mener jeg har læst at densiteten på fyr i europa svinger mellem 300 og 800 kg. Skal i løbet af weekenden støve artiklen op og tjekke tallene.
Ved at plante dem enten i det nordlige Sibirien eller i Sønderjylland. Og give dem i Sønderjylland godt med kunstgødning og trække dem i toppen under opvæksten. Fyrretræerne.
Hvor meget kunstgødning er det lige et træ skal have fra plantning og frem til det er hugstmodent.....man giver sku ikke træer kunstgødning for at få dem til at vokse hurtigere

http://www.lyrk.dk
Det gør man da rigtignok!
Og man bruger osse hydrauliske toptrækkere.
Hej Gunnar,

Jeg begik for tre år siden den fejl, at købe en dobbelt terrassedør hos Sparvinduer.

Forløbet var således:

1. Bestilte terrassedøren og nogle bondevinduer via hjemmesiden, der i øvrigt fungerer ganske godt.
2. Døren og vinduerne kom til den lovede leveringsdato.
3. Måtte konstaterer at de havde monteret udluftningsventilen udvendig på døren.
4. Ringede til Sparvinduer, hvor jeg snakkede med en sød dame - dog svinede hun sine kollegaer på værkstedet til, fordi de havde lavet døren forkert.
5. Jeg fik to muligheder - 1) Bestille en ny dør u/b men 6 ugers leveringstid eller 2) sende døren retur og så ville de fikse den - leveringstid 2 uger.
6. Sendte døren retur, da jeg stod og manglede døren.
7. Døren kom retur 2 uger senere som lovet, men nu var der ingen udluftningsventil. De havde blot fjernet ventilen og udspartlet hullerne.
8. Ringede igen... Sendte døren retur og afventede en ny.
9. Den ny dør kom 6 uger senere.
10. I mellemtiden kom der noget i vejen for byggeprojektet, så jeg blev nødt til at opbevarer terrassedøren i garagen.
11. Året efter monterede "vores" tømrer/snedker døren, men den var blevet skæv. Døren bandt.
12. Tømreren forsøgte at justerer døren, men uden succes.
13. Vi kunne blot konstaterer, at kvaliteten af døren var meget dårlig. Træet er langtfra af høj kvalitet og jf. "vores" tømrer/snedker, så var døren dårligt håndværk.
14. Vi blev simpelthen nødt til at købe en ny terrassedør, da den ikke kunne holde vand og vind ude. Vi købte en hos Rationel i stedet. Det virker!!!

Læring: Som så meget andet, så får man hvad man betaler for. Fik faktisk en fantastisk god pris hos den lokale tømmerhandel på den nye terrassedør - kun ca. kr. 2000,- dyrere end hos Sparvinduer. Endte med at koste os ca. 22.000,- for dette - dyre lærepenge.

Moralen må være - snak med (lokale) fagfolk inden, at du kaster dig ud et online køb af døre og vinduer.


/Michael

Hej michael så kunne det jo værre lidt sjovt aat høre om vinduerne hehe. Hvordan er de i dag
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis