Spørgsmål til havetraktor

Hej. 
Min mor står og mangler en havetraktor og i den anledning har hun kontaktet mig.
Hun har 2100-2200 kvm græsplæne som skal slås.
Det skal siges at plænen er forholdsvis lige til, altså ingen svære forhindringer.

Mit spørgsmål lyder således: 

Kan denne maskine klare jobbet? 
Den er nemlig på tilbud til 5500 kr. i denne uge. 

http://homeshop.dk/traktor-fejemaskiner/1967-partner-planetraktor.html

Mowecart P66-950SMD. En blanding af en plæneklipper og en havetraktor, hvilket betyder, at den både er let at håndtere og har stor ydeevne. 950 serie B&S motor. 66cm klippebredde. El-start. Sideudkast og bioklip.

Tak for jeres svar! 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville hellere gå efter en med noget mere klippebrede. jemogfix har dem tit på tilbud til 5-6000 kr. de tager vidst 98 cm.

Mvh Thomas Hansen

Den billigste hos jemogfix er denne:
http://www.jemogclix.dk/Butik/Haven/Havemaskiner.aspx?pid=13686
Den koster bare 8989 kr.
Kan da godt se den ser noget bedre ud til jobbet, men den koster også meget mere.
Er det en som denne som kunne være på tilbud til 5-6000 kr?

Mvh
Lige en update, nu jeg stødte på spørgsmålet i forbindelse med at jeg er ved at reparere en del på denne model. Det jeg kan se og som folk skal være opmærksomme på vedr. denne model som pt. koster kr. 12000,- - det er at det er noget skralderværk og billigt lort. Den har måske været værd at købe ny til kr. 5500,- - men til kr. 12000,- kan man istedetfor købe en rigtig havetraktor med rigtige gear og ikke et tåbeligt friktionshjul og 3 kæder, der udsættes for støv og skidt - men ellers vil jeg sige at den klipper pænt omend den er noget lang i det og ikke så nemt at komme rundt med i haven - især når det er så besværligt at vende og bakke.
Ole ben skrev den 16-08-2023 14:43:38

Lige en update, nu jeg stødte på spørgsmålet i forbindelse med at jeg er ved at reparere en del på denne model. Det jeg kan se og som folk skal være opmærksomme på vedr. denne model som pt. koster kr. 12000,- - det er at det er noget skralderværk og billigt lort. Den har måske været værd at købe ny til kr. 5500,- - men til kr. 12000,- kan man istedetfor købe en rigtig havetraktor med rigtige gear og ikke et tåbeligt friktionshjul og 3 kæder, der udsættes for støv og skidt - men ellers vil jeg sige at den klipper pænt omend den er noget lang i det og ikke så nemt at komme rundt med i haven - især når det er så besværligt at vende og bakke.

Ja man kan også købe for billigt..

Efter vi fik en zeroturn klipper på mit tidligere arbejde, blev Stiga park'en byttet til en Hustler zeroturn, det spiller bare, og så er klippebordet svejset op i 3mm plade, og forstærket hele vejen rundt i bunden med et 5x20 mm fladstål, som er fuldsvejst.



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jonathanhandyman skrev den 16-08-2023 21:48:25

Kan man ikke få en robot i stedet?

 Ikke til mit behov, udover min have, slår jeg omkring 5000 m2 "ødemark" ca 4 gange om året.

Samt når jeg har klippet hæk og buske, køre jeg bare afklippet over  nogle gange med plænetraktoren, så er det "pulveriseret" ..
 
Men det genere ikke mig at skulle rundt i haven 1-2 gange om ugen..


Vi prøver igen, i morgen --
Jonathanhandyman skrev den 16-08-2023 21:48:25

Kan man ikke få en robot i stedet?

En robotplæneklipper er kun egnet til meget regulære plæner - har man en naturgrund med mange stier, træer, der konstant taber grene, muldvarpeskud mm. er en robotplæneklipper total uegnet - eller den vil kun kunne dække en mindre del af arealet, som når man først er igang - kun tager kort tid at komme over med en rigtig havetraktor.

Ole ben skrev den 17-08-2023 10:17:08

Jonathanhandyman skrev den 16-08-2023 21:48:25

Kan man ikke få en robot i stedet?

En robotplæneklipper er kun egnet til meget regulære plæner - har man en naturgrund med mange stier, træer, der konstant taber grene, muldvarpeskud mm. er en robotplæneklipper total uegnet - eller den vil kun kunne dække en mindre del af arealet, som når man først er igang - kun tager kort tid at komme over med en rigtig havetraktor.

 Nu kunne det jo være at en robot kunne opfylde OPs mors behov.. blandt andet skriver han at plænen er ret lige til..

Jonathanhandyman skrev den 18-08-2023 17:58:44

Ole ben skrev den 17-08-2023 10:17:08

Jonathanhandyman skrev den 16-08-2023 21:48:25

Kan man ikke få en robot i stedet?

En robotplæneklipper er kun egnet til meget regulære plæner - har man en naturgrund med mange stier, træer, der konstant taber grene, muldvarpeskud mm. er en robotplæneklipper total uegnet - eller den vil kun kunne dække en mindre del af arealet, som når man først er igang - kun tager kort tid at komme over med en rigtig havetraktor.

 Nu kunne det jo være at en robot kunne opfylde OPs mors behov.. blandt andet skriver han at plænen er ret lige til..

 Der kan helt sikkert findes en robot til opgaven, men nu spurgte trådstarter efter plænetraktor.

Og skal man have en plænetraktor i rimelig kvalitet, er en god robot sikkert samme pris.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis