Postmelder

Jeg har flyttet min postkasse ud til vejen, således som man jo snart skal alligevel. Det kommer jo til at give et værre renderi for at se om der er kommet post. Jeg købte så en postmelder fra Juliana, men det var noget bras der ikke virkede. Jeg tror ikke at bevægelsesføleren fik nok eksersits af vandringen på lågen. Så den er leveret tilbage igen. Minj postkasse er en ALLUX pakkepostkasse.



 

Er der nogen der kender et alternativ.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har såmænd kun godt af lidt motion
Min sidder også ude ved vejen, 150 m. fra huset det er da en fin lille tur en gang om dagen.
Bare det var mig der havde det problem.
Det lyder jo som et fantastisk problem at løse med passende mængde elektronik.
En lille microcontroller og en microswitch samt en 433MHz transmitter i postkassen.
Inde i huset en microcontroller og en 433MHz receiver samt en passende melder(lyd eller lys).

Hvis man altid er hjemme kan en trådløs ringeklokke også ombygges til formålet
Jeg kan bestemt ikke afvise at du har ret, ydermere har jeg slet ikke så langt ud til postkassen. Problemet er at man ikke ved hvornår posten kommer, hvis han overhovedet kommer, så det giver en masse renderi.
Jamen får du da så meget post, der er så vigtig at du er nød til at tømme kassen hver dag ? Der kunne vi så godt bruge det system der i mange år blev praktiseret i USA. hvor der sad en fane på postkassen der svippede ned når postkassen havde fået besøg af posten.
hvoffer bruger du ikke en ( lidt skørt ) overvågnings kamera i postkassen.
med diode lys. og opsætte en skærm ved siden af tv(et).
der kan du se om der er "bid" i kassen.!!!
Annonce
Det kræver jo en del installation og ledninger, jeg er ikke nogen elektrisk handymand, så lang fra. Nej jeg skal bruge noget med en monteringsvejledning og trådløst. Måske skulle jeg bare finde et stykke snor og en ispind som jeg kan klemme fast i låget, men det er så uelegant
Nu bliver det avangeret !
Hvorfor ikke lave en svævebane, så kan du jo lader postkassen køre turen fra vejen og op til din dør via et ståvire system. Jeg havde da puslet med ideen i vinters hvor jeg skulle igennem 4 store snedriver for at komme ned til postkassen.
hvis man skal være advangseret og simpelt.!

der kan du bruge noget fiskeline og en bidmælder.!

det forgår på denne måde at du binder fiskelinen på brevkasselåget
til brevspalten og anden ende i stuen med bidmælderen.
og linden lidt stram som medelinen. og når "spaltelåget åpnes
og der afgiver en signal PIP PIP PIP.!!! når linden trækkes ud af bidmælderens gab

Kan du ikke bruge en trådløs ringeklokke?
Montere ringetrykket inde i postkassen og sætte en lille pind fast der trykker på ringetrykket, så ringer klokken når posten linder postkasselåget
Det startede såmænd med at jeg monterede en elektronisk postmelder, og den virkede fint når bare den ikke sad inde i postkassen eller modtageren var for langt væk   
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis