Renovering af ydermur

Hej alle i friske mennesker.
Jeg skal igang med at "fikse" min ydermur. Jeg vil gerne bede om et godt opstartsråd. Mit puds skaller af i store flager og indenunder kan jeg skimte de klassiske gamle kendiser som hønsetråd og lidt halm.
Jeg er ved godt mod og skal "bare" have dette lavet

Hvilke materiale skal jeg købe.
Jeg skal selvfølgelig fjerne alt løst puds men herefter, hvad er "opstartsproceduren" ved sådan et projekt?

Når det skal våd inden jeg "klasker" mørtel på, er det bare med vand og en murebørste??

Håber i vil hjælpe mig med opstartsråd til mit ydermursprojekt

Kenneth
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen til fora

Hvis du sætter et par billeder ind, vil det nok give nogle bedre besvarelser.

Og/ellers beskrive murens opbygning lidt nærmere, om det er mursten, bindingsværk osv.

Men ellers generelt gælder det jo om, at få fjernet alt det løse, sandblæsning er rigtig godt, men det koster jo.
Når det er udendørs, kan du bare fugte med vandslangen, og en forstøverpistol.

Har du overvejet, at efterisolere? Så kunne en udvendig isolering, og efterfølgende puds, eller beklædning, løse dit problem på bedste vis, samtidig med du får den mest effektive efterisolering der findes.

mvh jens




 


 

Hvorfor er du ved godt mod? Du burde blive trist til mode! :o)

For Je_ns trykker helt rigtigt lige på de rigtig dyre kontakter. Sandblæsning, efterisolering, finansiering, flex-lån og det der er værre: Farvevalg af fremtidig overflade.

Du har al mulig grund til at være i dårligt humør! :o)
Jeg takker indtil videre for jeres response :-)
Og hvorfor jeg er ved godt mod, jamen altså, det er ting i verden der er værrer og et par huller i en mur hist og pist....come on mand, der skal sgu da mere til end at gå og være nedtrykt. Nyd livet for pokker og tænd radioen og fløjt samtidig med du makker løs, det er sgu da herligt.
Hvis der ikke skal mere til at blive i dårlig humør end et par huller udvendig, så er du da skidt stillet

Men tak for råd indtil videre. Jeg vil prøve at ligge et par billeder ind.

Skrives snart

Kenneth

Er tiden eller pengene, ikke rigtig tilstede, kan du jo nøjes med at banke det løse puds af, og så efterfølgende fugte og pudse.
Men det er jo kun lappeløsninger, som ikke holder på den lange bane. Men da så absolut, vejen frem, hvis man ikke ønsker, den helt store forkromede løsning. Og er indstillet på, at reparationer, er et årligt tilbagevendende fænomen.

mvh jens


 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis