Gulvvarme i gammelt hus

Ja så må elektrikeren sku spørge om hjælp, selvom jeg ikke er meget for det
Jeg har været ude og kikke på et hus der skal renoveres og i den forbindelse er der boget gammelt gulvvarme som skal tilsluttes, jeg hár ikke set denne type gulvvarme før og vil derfor lige høre om der skulle sidde en der hr en ide om hvordan det skal monteres..
Jeg har selv en ide om det men vil lige dobbelt tjekke det med jer herinde
Det er en form for gammelt gummi kabel som sidder og der er ingen thermostat, i selve kablet er der inderst en leder, dette tænker jeg er fasen, så er der en "skærm" altsår noget flettes kobber der er snoet rundt om den inderstes leders isolation, dette må være nullen?
Har jeg ret eller er den helt gal?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kolega!

Det du beskriver kunne tyde på, at du står overfor et varmekabel, som er selv regulerende. Det fungerer på den måde at jo varmere det bliver jo højere bliver modstanden. Fabrikatet kunne være Raychem. Prøv at måle modstanden i kablet i kold tilstand og i varm tilstand. Hvis mostanden stiger, er det et selvregulerende varmekabel.


fase
Skærmen vil næsten ALTID være nul. Faktisk har jeg aldrig oplevet noget el kabel hvor skærmen IKKE er nul

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Det er normalt med inderlederen som fase og skærm som nul. Jeg mener at kunne huske at der var noget med et koldt tilslutnigssted, som blev brugt til at føre tilslutningerne til til en tilslutningsdåse. Prøv at se på nedenstående

http://www.tycothermal.com/denmark/...fault.aspx


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis