Agria 2400 fræseretning

Jeg har sådan en fætter, og den virker upåklageligt.

Men nu har jeg en større omgang jord/græs/rødder jeg skal i gang med, og som volder mig problemer. Knivene har det med at løbe afsted oven på jorden, istedet for at arbejde nede i jorden... og det giver nogle forskrækkelig lange arme at prøve at holde kalorius tilbage!

Er der nogen, som ved, om man på een eller anden måde kan vende fræseretningen på knivene, således at de kører modsat af de trækkende hjul? 

Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan, men måske man kan gøre noget ved at splitte fræsekassen ad, og montere noget anderledes, eller hvad ved jeg...?

Mvh Flemming




3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg ved, skulle knivene kunne køre modsat køreretningen, det er også den mest efektive måde at fræse på. Men hvad med knivene, er de skarpe eller slidt runde, skal du igennem græsrødder o.l. skal de være meget skarpe ellers vil rødder o.l. samle sig omkring knivene og du vil bare få en stor klump på maskinen istedet for.
De mindre modeller har muligvis ikke denne mulighed.
Knivene ser rigtig fornuftige ud.

Mht. retningen - jeg kan ikke finde noget at stille på, så umiddelbart tror jeg ikke det er muligt "ab fabrik". 
Jeg har fundet tegning over fræserenheden, ud fra tegningen burde man kunne tage indmaden ud og sætte i omvendt. Desværre er skidtet samlet med linseskruer, og den ene er kærven slidt væk på. Jeg er ikke diplom-handyman, så jeg har opgivet denne operation, når jeg nu ikke engang er sikker på, at det kan lade sig gøre.
...så nu ser det ud til at min Agria skal til at finde et nyt hjem...

Mvh Flemming
hvad med at monter en "sværd" der stikker ned i jorden
der holder den tilbage og der med at undgå at fræserknivene
"kravler" op over jorden. som det kændes fra texas fræsere.
til suplement til hjulene på fræseren.!

med mindre det er med efterhængt fræser

alternativet er at montere spadehjul på fræseren.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis