Plast tagvindue til etageejendom

Hejsa

I min boligforeningen er der opstået et mindre problem i det et af vores tagvinduer er smadret. Jeg har haft resterne med ned til det lokale byggemarked men de var ikke sikre på hvor man købe et nyt. Derfor håber jeg at en af jer kan komme oplysninger om vinduet og hvor det kan købes.
Jeg har vedhæftet et par billeder af et lignende vindue og har bidt mærke i at det umiddelbart er ret udbredt i etageejendomme i Kbh. Vinduet måler ca. 360x490 mm og det er kun selve plastik ruden vi har brug for. Det må derfor være muligt at finde.

Håber I kan hjælpe

Mvh

Casper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske du skal prøve, et par andre tømmerhandler, ikke Silvan ol.

mvh jens

Det står desværre ikke noget navn eller nummer. I hvert fald ikke noget jeg har kunnet finde.

Vinduet sidder på mansardtaget og er blot et af en række vinduer. Jeg tror derfor ikke at det er tiltænkt som brandlem, men måske almindelig ventilation er en mulighed.

Men tak for dit input

Casper
Men så må du rundsende billedet til flere fora.

Osse til de firmaer der laver den slags ting nu om dage. Der skal nok være en gammel pensionsmoden medarbejder der kan huske oprindelsen.
Ellers kan der være den mulighed at der fremstilles en ny "overdel" til den gamle karm. Det ligner almindeligt glasfiber og burde nemt kunne tilvirkes - til en lidt høj pris måske. Men I er vel mange om at betale. :o)
Hej Casper,

Vi står over for samme problem i den boligforening som jeg bor i (på Frederiksberg) - Lignende vindue hvor selve plastikken er i stykker, så jeg er spændt på at høre om du er nået videre i din søgning efter et nyt?

Vh Kristine
Hej Kristine

Jeg har endnu ikke haft held til at finde dem. Jeg snakkede med en entreprenør forleden som mente at de er stoppet med at lave denne model og den derfor ikke kan fås i byggemarkeder. Mit bedste bud er lige nu www.genbyg.dk, de får en sjælden gang i mellem vinduet hjem. Sidst jeg snakkede med dem havde de dog ikke nogen på lager:-(

Det er jo desværre ikke meget jeg kan bidrage med, men du må endelig sige til hvis du finder viduet et sted.

Casper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis