Carport som altan

Hej

Vi har et nybygget halvandenplans hus hvor vi gerne vil bygge carport med skur til. Carporten skal bygges op til husets gavl. Billeder af huset kan ses her:

Det som vi tænkte på kunne være smart var hvis vi kunne bygge carporten således at den kunne fungere som en altan med udgang fra vores soveværelse på 1. sal, ligesom på denne tyske hjemmeside:

Dette stiller naturligvis nogle helt andre krav til carportens konstruktion og ikke mindst tag, så derfor har jeg brug for lidt rådgivning og vejledning, gerne ved at I henviser til en hjemmeside, bog, eller lignede. Jeg synes at det har været lidt sparsomt med hvad jeg kunne finde om emnet da det åbenbart ikke er så almindeligt.
Carporten skal bygges af træ så det passer sammen med husets gavl, og også for at holde omkostningerne nede
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du undersøgt, om du i det hele taget kan få byggetilladelse, til en carport, med indbygget tagterasse?
Der er jo bla højde i forhold til skel, samt nabohensyn-
mvh jens
Hej Jens

Tak for dit råd. Jeg har ikke undersøgt noget mht. tagterrassen da det er en ret ny idé vi har fået. Vi har undersøgt det ifm. at der blot skulle bygges en almindelig carport, og vi har fået grønt lys fra kommunen. Men nu du siger det kan det godt være at vi får problem med højden da den ikke må overstige 2,5 m når man bygger så tæt på skel, og det ville den gøre når der kom gelænder på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis