renovering af køkken og bad

Hej,

Jeg skal til at renovere mit køkken og bad i sommerhuset.

Køkken:

Jeg skal have de gamle plader på væggen ned og isolere. Herefter vil jeg sætte gipsplader op og beklæde dem med fliser (148 x 148 mm) fra bordplade til loft. Jeg synes at have læst at man skal beklæde væggen med to lag gipsplader for at det skal kunne holde. Er det nødvendigt. Kan man alternativt genbruge de eksisterende plader (pt. ukendt materiale) som inderste lag og så herefter montere gipsplader på disse?

Bad:

Jeg skal etablere bad i et tilhørende isoleret skur hvori der er afløb. Jeg har en bruseniche som skal stå i hjørnet og her vil jeg så sætte fliser på væggen (der hvor der ikke er glasvæg i brusenichen). Jeg har købt vådrumsgibsplader. (Skal der også to lag her? og kan det inderste lag evt. være alm. gipsplader?) Jeg har set et sted at man skal lave en sikring med "gummihud". Hvis man ikke selv har de store krav er det så strengt nødvendigt? (Taget i betragtning at det er i et skur og ikke vil blive brugt på daglig basis) 

pft

Troels
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo ikke en GDS-vuggestue det her. :o)

Det forventes faktisk at du selv sætter dig lidt ind i de allersimpleste begreber inde du går igang.

Googl lidt på vådrum, vådrumsmembran, hvad man gør hvis man vil være 100% sikker på at få råd og svamp i sit sommerhusskur, men ikke på "gummihud" eller "ikke så strenge krav"

Ret beset kan du jo bare monterer en bruser på et nærtstående æble- eller birketræ efter eget valg. :o)
hpox er ikke så informativ - som det ligeledes kan ses på flere af hans indlæg den sidste time tid..

Jeg har netop googlet hvilke krav der er - men alle krav er ikke altid lige nødvendige og derfor ville jeg gerne have skitseret hvilke løsninger der holder og hvilke der ikke gør.
Ganske rigtigt sommerhus.
Jeg burde foretage mig noget fornuftigt.
Jeg vil tage en lur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis