handel med nye ting ( moms reg? eller hvad? )

Hej

Jeg er blevet tilbudt flere kasser nyt tøj og sko fra et lager salg.

spøgsmål er så!

Må jeg åbne en e handel (hjemmeside) hvor jeg sælger det vider , uden at være moms reg. ? hvor jeg så betaler skat.

Må jeg sælge på kræmmermarkede ,  når det er nye parti vare uden at vær moms reg.  ?

Må jeg åbne en lille butik i min garage og sælge det derfra, uden at være moms reg.?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke huske grænsen.. Men der er en grænse som hvis du sælger under den grænse skal du ikke moms reg...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg mener den er ved 50 000 kr. men må jeg bare starte butik op eller e handel helt uden at være moms reg? og må man handle med nye vare på krammer market uden at være momset?

Det er OMSÆTNINGEN det handler om ... Hvis den overstiger 50000.00 kr Skal man være moms reg.
hvis det holdes under skal man bare oplyse det til skattefar

Tim  

ok det betyder så jeg gerne må åbne butik være på kræmmer marked og åbne e butik uden at være moms reg. ? mener bare man ikke må sælge nye vare på krammermarked uden at være momset...??

Et kræmmermarked at jo oprindeligt til "private" men proffer er begyndt at opkøbe billigt ragelse i bl.a. Kina og sælge det..
Der er stadig folk der tømmer loftet, eller falder over et godt parti varer som de vil købe billigt og sælge billigt men med fortjeneste.

Omsætter du under den grænse skal du føre kassekladde med køb og salg og så svare skat for fortjenesten.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
ok...
mange tak for de gode svar.

Du skal huske at uanset om du er moms reg. eller ej så skal du svare skat af et evt. overskud - når du driver erhverv.
Og som du beskriver det her - så vil du blive betragtet som erhversdrivende.
Hilsen
Ida
Tidligere farvehandler, nu bogholder

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg