"Luse" eller reparere en dørlås til vaskemaskine, hvordan?

Hej!

Dørlåsen til vores gamle Brandt vaskemaskine er begyndt at svigte en smule. Det skal slås til lågen, før at maskinen vil gå i gang - og nu vil den slet ikke mere :o(.

Jeg har nu pillet dørlåsen ud. Jeg kan ikke lure, hvad der er i vejen med den. Dørlåsmodellen hedder Metalflex ZV-446.

Min tanke er nu at prøve at "luse" den, altså koble de ben på stikket, så den tror, at døren er lukket. Men hvordan gør jeg det?

Jeg har vedhæftet billeder af låsen, adskilt i de 2 dele. Jeg har åbnet den røde låsekasse, dvs. at der sidder et låg over, som IKKE er med på billederne.

Håber meget, at I kan hjælpe...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor rode med at kortslutte kontakter ?
Jeg kender ikke dit model nr., men en søgning på Metalflex ZV-446 viser at den koster ca. 10£ - altså ca. 100 kr, og bruges af flere fabrikater (bla. Ariston)
Nettoparts eller skiftselv kan sikkert finde en der svarer til den - og så er maskinen måske også lidt mere sikker.

Ved du om der er 220V over kontakterne ?
Hvis der er, synes jeg du skal skifte kontakten.
Det har du helt ret i til 10€. Hvor fandt du den til 10€ henne? Da jeg søgte, fandt jeg kun låse til ca. kr. 400,-. så jeg vil være lykkelig for et link til 10€ :o).
ikke € men £ - googlede på din del, og fandt et engelsk forum hvor de diskuterede denne fejl (som åbenbart er meget alm.) - og der var et link. Jeg har ikke linket mere - men det var et af de første der kom frem i google.

Men har du prøvet at høre ovenstående reservedels pushere hvad de skal have - den samme reservedel bruges ofte i flere fabrikater, så det skal ikke være fra brandt
Jeg prøver - tusind tak for svaret indtil videre...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis