startbesvær ( Polo 1,4 )

Hej.

Jeg har en " dejlig " bil en  Polo fra 2002 , nu har jeg fået problemer med at starte ( ikke når jeg starter fra garagen, hvor den står ) men vist jeg har kørt et stykke , parkerer, og så vil starte igen skal jeg slå tændingen til 4-5 gange før den starter, og så lugter den af bensin.

Jeg har haft den på værksted, de har skiftet tænding, bensinpumpe, og tjekket den siger de  men problemet er der stadig er der nogle der kan hjælpe mig med et svar inden vi bliver ruineret. Laila

La
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dygtigt værksted. Jeg er ikke i tvivl om, at de har checket den, men rettet fejlen, det har de ikke. Typisk at de bare skifter stumper ud i stedet for at finde årsagen. Ingen kvaler, kunden betaler.
Under alle omstændigheder skal der gøres noget ved sagen. Kommer der uforbrændt benzin i kat'en har det en voldsomt ødelæggende virkning på dnne, og det koster endnu flere penge.

Umiddelbart kunne det ligne:
Brændte indsugningsventiler. Jeg oplevede det samme med en gammel Passat jeg havde. det kan checkes med en kompressionstest.
Fejl i motorstyringen, så den tror den er kold og derfor giver choker, når den skal startes igen.
Ca 100 andre muligheder.

For at komme lidt nærmere må vi have flere oplysninger.
Hvordan bliver bilen brugt? Bykørsel, korte ture, lange ture på motorvej etc.
Bruger den mere benzin end den plejer?
Når den er kommet i gang, kører og trækker den så som den skal? Er motorgangen jævn?
Kommer benzinlugten fra udstødningsrøret, motorrummet eller hvor?
Er det fra driftvarm, lunken etc du oplever problemet?
Når den ikke vil starte, giver den så nogle host eller er det kun starteren, der trækker den rundt?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej

@chr. - Hvilken uddannelse har du selv siden du bare skyder på værkstederne ??? du må jo vide en del mere end os der til daglig reparerer biler siden du straks fordømmer mekanikkere og værksteder.

Jeg har selv arbejdet inden for faget i over 35 år og jeg oplever tit at man selv med en stor Bosch motortester  IKKE  kan konstatere alle fejl "bare sådan lige"

Med den fejlbeskrivelse der gives her er det i hvert tilfælde ikke nemt - "skal jeg slå tændingen til 4 - 5 gange"

betyder det at tændingsnøglen drejes frem og tilbage ???  eller betyder det at man skal aktivere starteren 4 -5  gange før at motoren starter ???

Sådan en fejl sætter ikke nødvendigvis en fejlkode i bolens computer så det er ikke så nemt som du antyder.

Nogle kunder tror også at vi bare skal sætte computeren på bilen og så skriver den hvad der skal gøres - men så let er det absolut  IKKE

Tit står der en fejlkode som kræver adskillige målinger af og på  div. diverse følere og komponenter før du kan bruge koden til noget som helst

@laila   -  er dine startproblemer kun hvis du stopper motoren kort tid efter du har startet den ? og ikke hvis den er nået at blive "normal" varm  eller er det altid når du stopper motoren, uanset om den er varm eller kun lun ?? er interesseret i reg. nummer for at kunne finde motorkode - send event. en PM

HilsenPolobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af Chr. på 17 jul 2011 11:11

Umiddelbart kunne det ligne:
Brændte indsugningsventiler. Jeg oplevede det samme med en gammel Passat jeg havde. det kan checkes med en kompressionstest. 

Hvor stort og så mindst 2 kolde ventiler i samme motor.

René

Skrevet af polobjørn på 18 jul 2011 19:31
Hej

@chr. - Hvilken uddannelse har du selv siden du bare skyder på værkstederne ??? du må jo vide en del mere end os der til daglig reparerer biler siden du straks fordømmer mekanikkere og værksteder.

Jeg har selv arbejdet inden for faget i over 35 år og jeg oplever tit at man selv med en stor Bosch motortester  IKKE  kan konstatere alle fejl "bare sådan lige"

Med den fejlbeskrivelse der gives her er det i hvert tilfælde ikke nemt - "skal jeg slå tændingen til 4 - 5 gange"

betyder det at tændingsnøglen drejes frem og tilbage ???  eller betyder det at man skal aktivere starteren 4 -5  gange før at motoren starter ???

Sådan en fejl sætter ikke nødvendigvis en fejlkode i bolens computer så det er ikke så nemt som du antyder.

Nogle kunder tror også at vi bare skal sætte computeren på bilen og så skriver den hvad der skal gøres - men så let er det absolut  IKKE

Tit står der en fejlkode som kræver adskillige målinger af og på  div. diverse følere og komponenter før du kan bruge koden til noget som helst

@laila   -  er dine startproblemer kun hvis du stopper motoren kort tid efter du har startet den ? og ikke hvis den er nået at blive "normal" varm  eller er det altid når du stopper motoren, uanset om den er varm eller kun lun ?? er interesseret i reg. nummer for at kunne finde motorkode - send event. en PM

HilsenPolobjørn

Jeg er skibsfører af profession med diverse tillægskurser i farligt gods, medicin, hydraulik, elektronik (radio), pumpeteknik, røgdykning og brandledelse.... 25 års erfaring fra olie-, gas-, kemikalie og containerskibe foruden passagerfart og slæbebåde.

Jeg mener ikke jeg antyder at det er en nem sag, denne her. "Ca 100 andre muligheder." og uddybende spørgsmål siger vel nærmere, at det er meget åbent på det forliggende grundlag.

Min anke går ikke på brugen af den store tester, som sandelig er god til mange ting, men på at nogle værksteder ikke forstår dens begrænsninger. Som du selv siger, så kan den ikke finde alt. Den har som alle andre instrumenter sine begrænsninger, ikke mindst brugerens evne til at tolke det udlæste. Testeren kan ikke erstatte det at man lytter til kunden, spørger ind til problemerne og med almindelig sund fornuft og faglig indsigt danner sig et billede af, hvor hunden ligger begravet. Præcis som du selv gør nederst i dit indlæg. I mine øjne er det, hvad jeg forventer en fagmand er i stand til.
Løsning af problemer efter trail and error metoden er stort set altid kostbar, og næppe en vej man vil gå, hvis det er ens egen pengepung der holder for.

Jeg har desværre oplevet, hvordan der er meget stor forskel på, hvem der indlevere bilen på værkstedet, ligesom værksteder er meget forskellige. Er det fruen, der i mit fravær, indlevere bilen har jeg f.eks oplevet en regning på 13.000 kr mod forventet 4.000kr. Værkstedet havde fundet nogle ting som de mente skulle laves, bl.a en defekt ABS sensor. Det kostede et baghjulsleje plus diverse, foruden at de brugte uoriginale reservedele. Alt sammen uden at spørge kunden. Det er i lodret modstrid med deres egen kvalitetsmanual! Yderligere var de arrogante og legede "dumme blondine forstår intet", da bilen blev afhentet og hun ville have en forklaring. Selv min far fik en løgnhistorie, da han bad om en redegørelse. Først, da jeg selv dukkede op fra oceanerne og havde undersøgt tingene lidt kom de -modvilligt- med en forklaring der havde hold i kendsgerninger. Dette er ikke godt nok. Yderligere er det respektløst uvarslet at præsentere folk for en ekstra udgift på 9000 kr. For de fleste er det en betragtelig sum penge.

I nærværende tråd skal jeg ikke kloge mig på, hvorfor værkstedet har valgt at skifte tænding og benzinpumpe, men det har kostet en god sum penge, og fejlen er der stadig. Kundens oplevelse kan ikke være ret meget andet end at det er penge, hun ikke har fået noget for. Jeg ville ikke være tilfreds, hvis jeg havde indleveret min cykel til lapning og ved afhentningen er den fortsat flad, men jeg skal betale og køre hjem på en flad cykel, som dog har fået nyt dæk på. Princippet er det samme, omend jeg godt ved at kompleksiteten er større i en bil end i en cykel. Det er regningens indgriben i husholdningsbudgettet også.

Chr.

Skrevet af ALB69 på 19 jul 2011 00:34

Hvor stort og så mindst 2 kolde ventiler i samme motor.

René

Alle 4. Antageligt pga en lidt for agressiv stillet tænding, for fed blanding og lidt andre effektforøgende tiltag. Det var sjovt med de ekstra HK, men det kostede holdbarheden, desværre. Så lærte én lidt på den konto.

Chr.

Det blir da større og større,du er måske den første i automobilets historie der brænder sådan en sjover af og så 4 respekt.
Og så til sagens kerne,poloens benzinpumpe virker men man skifter ikke bare "tændingen" de kan have skiftet nogle af komponenterne men ikke dem alle. hvis jeg havde en gammel VW der ikke startede ville jeg give den en ny tændspole og i 90% af tilfældene ville den køre 10 år mere.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis