Faskine pris?

Hejsa 

Er der nogen der ved hvad det vil koste at få mit regnvand (som nu løber i kloakken fra ca. 60kvm tag) ført ned i en faskine?

Selve faskinen er hvis ikke speciel dyr, men jeg tænker på at føre nye rør og blænde de gamle af. Må man overhovedet det selv?

I jorden er der meget kridt, da vi bor ved en gammel kridtgrav. Er det et problem i forhold til nedsivning?

På forhånd tak for jeres svar.
Mads

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. kridtet er et problem.
Men det ligger vel ikke op til jordoverfladen
Alt efter hvor dybt kridtlaget ligger og grundvandsstanden i øvrigt kan du nok lave en faskine.

Afledning af eget regnvand på egen parcel må du gerne udføre selv.
Men fidusen med at lede det under hækken over til naboen hører ikke under de almindeligt accepterede metoder.
Afblænding af eksisterende tilslutning er autoriseret arbejde. Du kan evt lave faskinen med nødoverløb til kloakken, men så er det hele en autoriseret opgave.

Skrevet af hpox på 17 jul 2011 00:26

Men fidusen med at lede det under hækken over til naboen hører ikke under de almindeligt accepterede metoder.

Det går da ellers udmærket, og hvad han ikke ved, har han ikke ondt af!!

Med venlig hilsen
ktm

Tak for jeres svar 

Desværre ligger der kridt allerede 40-50 cm nede.

Jeg er meget interesseret i hvor meget det vil koste mig, at få det lavet eller evt. lave det selv.

Pt. løber regnvandet ind under huset til kloakken på den anden side, så uanset hvad skal jeg have en fagmand ud. På grund af seperatkloakering vil jeg helt slippe for at lægge rør til regnvand hele vejen rundt om huset. Mon ikke også det er den billigeste løsning?

@ktm

Nej, men her i området er det undertegnede der er naboen.

Mim parcel er faktisk det laveste punkt for et ganske stort antal nært beliggende huse.

Ligesom den tidligere indehaver opførte en større tilbygning 15 cm lavere end det oprindelige hus.

Så det har krævet lidt speciel terrænregulering at holde hytten tør.
Og jeg mindes endnu med gru orkanen i 1999. Det var som en tømmerflåde på et frådende hav.
Nu er det en marknabo, som jeg forsyner med tagvand, som følge af at drænet som var tiltænkt at aflede vandet, stopper et sted inde på hans mark og han er ikke sindet at gøre noget ved det

Nævn ikke decemberorkanen '99. Der fik min nyrestaurerede ejd. sin ilddåb og jeg var nær ved at skide i bukserne af skræk, men den bestod prøven, på nær 25 tagsten, som jeg lagde op igen næste formiddag!
Især var det en særpræget oplevelse at være inde i og høre den gamle lade knage stille og roligt når den fjedrede for de værste vindstød. Værre var det at navigere mellem naboernes løsrevne pandeplader
Det er en oplevelse jeg aldrig vil glemme.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis