Sprøjtemailing

Jeg er lige begyndt at sprøjtemale. Mit første project var en garageport malet med autolak.

Det blev såmænd rigtig flot men går man helt tæt på kan man mærke/se overfladen er lidt ru.

Er det fordi jeg har brugt for lidt tryk eller hvad er galt. De næste projekter måtte gerne blive ligeså glatte som en bil er når den er lakeret.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den såkalde appelsinhud, kan skyldes lakken har været for tyk.

Det kan også skyldes, du ikke har givet det nok i sidste lag, det skal have et så tykt lag at det flyder sammen.

Hvis temperaturen har været for lav, kan det måske også gøre det.

Normalt blander man autolakken som det er beskrevet, så passer viskositeten

Det kunne eks være 1 del maling 50 % hærder 30% fortynner (husk at bruge den fortynner der passer til malingen, ellers kan det gå ud over glansen, ofte findes fortynneren i flere varianter hurtig, normal, eller langsom)

En fordårlig forstøvning af lakken, fremmer heller ikke resultatet.

Hvilken malersprøjte har du ?????????

mvh jens

En Sata ??? kan ike lige huske.

Jeg blandede efter anvisninger.

Hvad kan årsagen være til for dårlig forstøvning?

Dårlig forstøvning skyldes en dårlig dyse, enten forkert valgt, slidt eller at der sidder skidt i den.

Ruheden kan skyldes at du har holdt pistolen for langt fra, så malingen er blevet for tør inden den når overfladen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

En Sata er en rigtig fin sprøjte, forudsat dysen, og dysenålen er i orden, og du køre med omkring 4 bar i lufttrykket burde forstøvningen være i orden.

afstanden til emnet bør vel være omkring 30 cm, sprøjt evt sidste lag i 45 gr vinkel (udtågning) og så tykt et lag så det flyder sammen.

Hvis dér går forlang tid mellem lagene, bliver det heller ikke pænt-

mvh jens

Ahh

Pistolen er helt ny.

Men jeg kørte kun med 2 bar så mon ikke det bliver endnu bedre næste gang.

Tak for hintet. :-)
Den gode Boyd Coddington (RIP) på Discovery vandsliber og pollerer sine biler når det skal være ekstra fint. Det er vel ikke fordi hans malere ikke kan deres kram. De nævnte også appelsin hud.

Jeg selv har brugt slipoline for at opnå en dybte og en blankhed på et par emner.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også