Inddækning af punktfundament

Kæresten og jeg har lige overtaget et kolonihavehus som er en bjælkehytte på 20m2 der er bygget på punkfundament (det ligner betonpiller der står i jorden). Huset "svæver" fra ca. 10 - 40 cm over jordoverfladen der skråner en smule.

Jeg vil gerne have inddækket fundamentet, både af hensyn til skadedyr og kulde men bestemt også udseendet. Hvordan griber man den sag an?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer jo lidt an på hvordan opbygningen er nedenunder, hvordan det skal gribes an, hvis ellers der er isoleret, og lukket af mod skadedyr, så er det jo bare af så lukket kanten af, med feks. pladeeternit, eller wediplader på underlag som så pudses, husk dog i begge tilfælde, at der skal skabes masser af VENTILATION når der lukkes af i kanten rundt.
Ulve og bjørne er der heldigvis ikke mange af i Århus men vurderingsudvalget i haveforeningen har skrevet i vurderingen af haven; "Huset er et "bjælkehus" på punktfundament, fundamentet er ikke inddækket, og dette bør udføres af hensyn til skadedyr og kulde." -og så tror jeg jo på det...

Mht. til udseendet er det jo en smagssag, jeg synes bare det ser ufærdigt ud. 
Det ligner lidt billedet her: 

showpic.asp.gif  (Tak til www.vaerebro.dk.)

Wedi byggeplader ser smarte ud, hvordan kan man fastgøre dem? Det er vel ikke tilrådeligt at bore i fundamentet? Hvis det kan lykkes at sætte dem på den nederste træ-ramme hvordan kan jeg så skabe ventilation?

Tak for de gode råd, det er meget nyttigt for en meget grøn lds'er 
Link til billedet som åbenbart ikke kunne kopieres ind:

http://www.vaerebro.dk/xl_iteminfo.asp?AfdId=91&GroupId=4&itemid=211
Wedi-plader er både inovative, designoperative og freonfri.
Hvad det har med et kolonihavehus at skaffe må stå hen i det uvisse.

Indkøb evt. nogle 8mm eternitplader og fastgør dem på husfacaden og lad den stikke 10 - 15 cm ned i jorden.
Dernæst etableres ventilationsriste således at der kan ventileres under huset.
Annonce
Wedi pladerne kan der pudses på, så det kommer til at ligne en pudset sokkel.

Ventilation via riste.
Tak for svarene, jeg er blevet meget klogere.

Nu går turen til byggemarked/tømmerhandel for at finde billig samt pæn løsning.

Har du evt. billeder af hvad du mente med? De se du plader lyder spændende!

Jeg har et skur som jeg gerne vil lukke af for neden! Kunne være lækkert med noget der ku ligne en pudset sokkel, men kan de tåle at stå i jorden, og hvad gjorde du mod skadedyr?

jeg mener ikke 10-15 cm ned i jorden er nok. jeg tror du skal op på 40 cm, for at blive fri for rotter.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis