Plastvinduer?

Diskussionen herhjemme går stadig på hvilke vinduer vi nu skal have. 

Træ er udelukket, da de skal males (der er nok andet at bruge tiden på - jeg gider ikke den slags pille arbejde).

Jeg hælder mest til mahogni, da de skal have olie en gang om året, men det forestiller jeg mig ikke er ligeså slemt som at male. Kæresten er derimod ikke til mahogni. 

Alternativerne er så plast eller træ/alu. 


Vi hælder faktisk mest til plastvinduerne, og vil derfor høre om I har erfaringer med det? 

Det vi går efter er: 

- Energiruder
- Mindst mulig varmetab
- Ramme skal minde mest mulig om trævinduer
- Ramme skal være så enkel som mulig, dvs. uden bøjede hjørner osv. Bare firkantet. 


Og prisen skal være så lav som muligt  


Nogen forslag? 


 
Diskussionen herhjemme går stadig på hvilke... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af je__ns på 16 jul 2011 20:43

Jeg har plastvinduer fra 1988, de sidder mod syd, de har absolut ikke fået nogen for for vedligeholdelse.
De ser stadig fine ud, dog er friskluftsventiler, og de små hætter ved drænhuller, grimme, og forvitrede i overfladen, men de kan jo bare udskiftes.

mvh jens


 

 


Mine forældres plastikvinduer er nok omkring 20 år gamle, og de ser ud som nye. 

Så jeg er ikke nervøs for at de bliver grimme. 


Skrevet af ktm på 16 jul 2011 21:19
Jeg mener, at man har lov til at afbrænde huse med plasticvinduer og kviste med fladt tag!

Det var dog en sær udtalelse!
Jeg forstår faktisk ikke at der er så meget imod plastik vinduer herinde. Mon det har lidt at gøre med "plejer", og at det måske ikke er det mest brugte.

Jeg er helt med på at de ældre modeller ikke er kønne. Men nu har vi været rundt og se på en del forskellige vinduer, og jeg må sige at der findes altså plastik vinduer, hvor man aldrig ville se det var plastik før man kommer tæt på.

Men jeg hører da stadig gerne fra folk der har erfaringer med plastik, eller kan argumentere for deres holdning og ikke bare per princip er imod.


Jeg forstår måske heller ikke at træ/alu er helt ok, men plastik er bare helt galt! Man kan da i højere grad se at det ikke er træ på træ/alu end man kan på plastik. Hvorfor er der så forskel i hvordan det bliver opfattet?


:-)


Det er fordi de generelle er noget dallerværk, ikke fordi det er mindre brugt end trævinduer og døre.

Jeg er heller ikke helt OK med træ-alu vinduer og døre, hvilket jeg heller ikke anser for at være bedre, netop af samme årsager som plast vinduerne, dog med flere forbehold end plast vinduerne, så du ser heller ikke undertegnet anbefale træ-alu løsningen, men mindre der er grunde til netop det valg, jeg vil i 95% af tilfældende anbefale vinduer og døre i træ.

Det er noget sludder et plastvinduer er noget laller, når det er en ortenlig kvalitet med stålindlæg, er de endog meget stabile, og lukker rigtig god tæt, da der er to tætningslister.

Dessuden sidder glaslisterne indendørs, så ruderne kan ikke aflistes.

Det er helt fint at folk ikke kan lide plastvinduer, men ligefrem have lyst til at brænde mit hus ned, har jeg kun hovedrysten tilovers overfor.




 

Det er fint med mig at alle tømre hader plastvinduer, og folk generelt synes de ser gyselige ud. Jeg synes nu de klæder mit hus helt godt. De minder meget i udseendet, om dem der sad der i forvejen, som var rådne utætte trævinduer.



 

mvh jens

Annonce
Min erfaring med plastvinduer er udelukkende positiv. I vores tidligere hus er der plastvinduer (Dreje-kip) monteret i 1989, og de ser stadig ud som nye. Ikke uvæsentligt er de også stadig tætte, og der er jo dobbelte tætningslister i mange plastvinduer.
Der har ikke været behov for nogen form for hængseljustering siden montering.
I de tidligere indlæg her i tråden er det svært at finde saglige ting der taler mod plastvinduer. Det ligner mest religion: Jeg har besluttet jeg ikke kan lide plastvinduer.

ja det lyder som inde på flatpanels nævn lcd så skal i høre   det er kun plasma der duer

det må være det samme her    jeg har lige skiftet til hvidbjerg plast  og de er sku fine dem er jeg glad for   og om du vasker vinduer i autoshampoo når du vasker dem kan da være ligemeget så køb lige hvad du har lyst til                                                                                                                                      jeg blev også rådet at købe mahoni men der er sku ikke mange der har råd til ordentligt mahoni


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også