Faskine, vandrende eller?

Jeg står og skal have lagt en hulens masse sten til min terrasse.
Jeg har en stor græsplæne, der har fald mod huset. Og iom. den ligger op mod et højere skovområde, er det ikke muligt at plane den så den får fald den anden vej.

Mine tanker går på om jeg skal have en faskine eller sådan en rende som vandet kan løbe i. Eller noget helt 3.
Jeg har rimelig nem adgang til en samlebrønd fra tagrenden. Problemet er bare at vi har regnvand og kloakvand i den samme ledning ud til vejen. Og jeg mener at have læst, at hvis jeg ændrer det mindste på kloakeringen, skal det laves til to strenge?

Jeg kunne evt. lave faldet på terrassen så det lader vandet rende ned til naboen. Men det vil han nok ikke synes om:-/

Gode råd og ideer modtages med kyshånd.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lav faldet så det passer med en rist eller afløbsrende , før afløbet et par meter ud i græsplænen i en faskine , det er nok den nemmeste og billigste løsning
Jeg havde en kammerat på besøg med en minigraver.
Han kom med lidt guldkorn. Jeg laver faldet, så det går en anden vej end planlagt. Altså ved lige at lave faldet sidelæns, i stedet for ud mod græsplænen, komer vi uden om alle de problemer med vandet.

Jeg er næsten færdig med at lægge alle sten. Så jeg er ved at være træt :-) (at være brolægger er hårdt for både ryg, knæ og lever...)
Det er hårdt når man selv skal både rette af, hente og lægge stenene!
-Heldigvis kom en anden kammerat så forbi i går aftes. Det rykkede lige godt 30 m2 af sig :-)

Billeder kommer senere. Jeg venter lige med at uploade dem, til alle er taget. Så kan i også få det færdige resultat med det samme.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis