Gulvafløb

Hej er så småt i badeværelses projektet ved at være der hvor jeg skal vælge gulvafløb
konen er til unidrain men jeg er lidt i tvivl hvilken løsning der er bedst...

gulvet bliver støbt på svalehaleplader bagefter sættes stålregler og isolering op på væggene som er i træ og der pålægges fibergips, jeg hælder til at unidrain til indstøbning frit er det bedste på denne løsning ?
da jeg jo ikke har noget væg at fastgøre renden i og at jeg er af en opfattelse at det indstøbte i gulvet er bedre ? med henhold til at vægge skulle give sig ?
og at jeg så vil regne mig frem til at have en 4-5 cm til bagvæg så jeg har lidt at give af som der jo så ville skulle klinkebelægning på og giver lidt skære arbejde

eller er jeg helt forkert på den ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af thkiar på 15 jul 2011 07:30
Hej er så småt i badeværelses projektet ved at være der hvor jeg skal vælge gulvafløb
konen er til unidrain men jeg er lidt i tvivl hvilken løsning der er bedst...

gulvet bliver støbt på svalehaleplader bagefter sættes stålregler og isolering op på væggene som er i træ og der pålægges fibergips, jeg hælder til at unidrain til indstøbning frit er det bedste på denne løsning ?
da jeg jo ikke har noget væg at fastgøre renden i og at jeg er af en opfattelse at det indstøbte i gulvet er bedre ? med henhold til at vægge skulle give sig ?
og at jeg så vil regne mig frem til at have en 4-5 cm til bagvæg så jeg har lidt at give af som der jo så ville skulle klinkebelægning på og giver lidt skære arbejde

eller er jeg helt forkert på den ?


må jeg sætte gips på væggene og støbe til og ind bag , eller skal gipsen op efter støbning af gulvet  ?
Jeg ville helt klart vælge Unidrain, som desværre ikke fandtes, da jeg lavede badeværelser. Så er du fri for at lave flersidigt fald og "konvolut" fliselægning.
Hvis du bruger gips på væggene skal det være den specieller vådrumsgips. Husk vådrumstætning, f.eks. tætningsmasse 2 K

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis