Skyde el-kabel under vej? Hvem, hvordan etc?

Hej alle

Jeg har et hus, en vej, nogle luftledninger.

Jeg ønsker noget strøm i huset UDEN luftledninger.

Det sjove er at masterne selvfølgelig står på den forkerte side af vejen. Så hvad gør man? Skyder kabel under vejen? Hvem kan det i København? Og hvor langt kan de skyde - kun under vejen, eller hele vejen ind til huset? Hvad med diverse kabler som allerede evt. ligger i vejen?

Eller kan man tage fra en nabo, som har strøm allerede?

Mvh Morten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flere hundrede meter.
Det eer arbejde du overhovedet ikke selv må lave.
Så du kontakter dit elværk og lader dem om resten.
Næ nej, "elværket" siger at det skal man selv stå få (jaja, autoriseret, bevares). Så nogen skal skyde kablet - og det må man godt, og nogen skal koble kablet på hus og mast - og det må en elektriker :-)

Så jeg mangler nogen der er gode til at skyde kabel. Og hvis nogen kan en ca pris pr m, samt hvor meget hul de skal bruge på begge sider af vejen er det også meget velkomment.

Mvh Morten

Nå, men det ved din elektriker så hvem kan.

Jeg tror nok at de fleste kloakmestre har udstyr til arbejdet.

Men hvis det er offentlig vej skal kommunen vel give tilladelse på en eller anden måde?
Så vidt jeg kan læse skal den der skyder søge tilladelse - sikkert pga el- vand- osv-installationer der allerede ligger der? Jeg har fundet ud af at det hedder "styret boring" og det er der åbenbart en del firmaer der laver. Så jeg må ringe rundt...
der skal søges ledningsoplysninger og hentes gravetilladelse

det er forskelligt hvor langt der kan skydes af gangen, man kan jo ikke styre den efter rakketten er sendt afsted

mht til styret underboring så er det nok at skyde gråspurve med kanoner i det her tilfælde.

umiddelbart kan det sikkert klares med 2 skydninger, dvs 3 små huller...




Hej Morten!

Du får som anbefalet af andre en entreprenør til at skyde en raket under vejen og trække et føringsrør i. I det rør trækker din installatør så dit nye stikkabel. Derfor er det smartest, hvis du allierer dig med installatøren. Han kan evt. også stå for skydningen. Raketten kan skyde temmelig langt, så det burde kunne klares med en opgravning i hver side af vejen.
Prøv at ringe til en entreprenør for at høre på prisen for at skyde en raket under vejen.


 


 


 


 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis