Hvor sælger man en flyvemaskine?

Jeg skal på en eller anden måde sælge min afdøde vens flyvemaskine, en Piper Archer III, årg. 2001 med ca 400 driftstimer.
Er der nogen her, der aner noget om, hvordan man griber en sådan sag an?
Gul og Gratis er måske ikke det helt rette forum?

Med venlig hilsen
ktm

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.pilots.dk der kan der indrykkes annocer
måske du skulle kontakte en mægler hvis det er noget du skal ha lidt hjælp til

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Helt enig i, at DBA eller G&G ikke er det rigtige forum til salg af en Piper. Et forslag til et seriøst firma i branchen, der kan hjælpe er Air Alpha i Odense. Prøv at kontakte dem og høre nærmere.

På "Trade a plane" kan du se hvad det forventede prisniveau er. En søgning på din type jf. (se her) siger i omegnen af 150.000 USD.

en flot flyver *  den har jeg "prøvet" og flyve i den som pilot.
i ms fligtsimulator x. i computer.

(*) har set den i billeder. i google

prøv at lægge en billede af flyet ind i lds.så andre kan se den.!!!

ud over som andre siger.!
Jeg har siddet og rodet en del rundt i den materie i de senere dage, og er blevet bekræftet i, at det nok er en mægler, der skal på banen.
Hvis man synes det er dyrt at holde biler og også mærkelige biler, må jeg da lige sige at flyvemaskiner slår da alle vanviddets grænser.
Lige op sin nylige død fik min kammerat en regning på små 100.000 kr. for lidt udvidet sevice på en motor i et fly, der næppe har rundet 400 timer fra spritny. Det var noget med en flig, der var røget af knastakslen, og så lidt bagateller der ud over.
Men OK, han brugte den også en 15-20 timer om året!!

Jeg tror faktisk, at det var i Odense han købte den for en 3-4 år siden. Jeg fulgte aldrig med i det, da jeg synes det var så 200% inderligt tåbeligt, at jeg blev helt syg af at tænke på alle de penge, det koster.

Problemet er at jeg ikke bare lige kan sætte mig ind i maskinen og bringe den over til Fyn, for at få en vurdering!
Det rækker selv et helt udfyldt kørekort vist ikke til.

Med venlig hilsen
ktm

okay.
Annonce
Tag kontakt til Dansk Motorflyver Union, som er en underafdeling under Kongelig Dansk Areoklub. De ved noget om den slags ting.

Har sendt dig en en PM.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

""Hvis man synes det er dyrt at holde biler og også mærkelige biler, må jeg da lige sige at flyvemaskiner slår da alle vanviddets grænser""

glem heller ikke de 35 litter 100LL den tager i timen , til 18,30kr per litter

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Skrevet af ktm på 15 jul 2011 19:54

Problemet er at jeg ikke bare lige kan sætte mig ind i maskinen og bringe den over til Fyn, for at få en vurdering!
Det rækker selv et helt udfyldt kørekort vist ikke til.

Selvom Alpha har domicil på Fyn, så lur mig om ikke de kommer lidt rundt i landet, så en besigtigelse kan arrangeres andetsteds.

Men ellers kan flyvepladsen sikkert finde en med certifikat, der vil være glad for at få lov at flyve for at få logget timerne.

Skrevet af Lars ON på 16 jul 2011 08:18

Men ellers kan flyvepladsen sikkert finde en med certifikat, der vil være glad for at få lov at flyve for at få logget timerne.

Det er helt sikkert muligt at finde en de vil have de timer i logbogen.. Som du selv skriver så er det dyrt at flyve, og de skal vedligeholde certifikatet med x antal timer om året... så lige få nogle timer på gratis er lige sagen for mange.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Joh, men omvendt er man jo heller ikke begejstret for at få et fjols til at skade maskinen. Det prøvede min kammerat med sin forrige maskine nogle gange, da han forsøgte at tjene lidt på at leje den ud. Det endte i rene udgifter!

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis