Marstal motor startproblemer lige nu!

Lige nu sidder vores medejere i vores båd og er på vej ud af Svanemøllen havn og skal sejle på sommerferie. Motoren (benzin) starter lidt med prutlyde men går ud med det samme.
 Den har startet og kørt superfint hele ugen med meget motorgang. Kan det have noget med det fugtige regn vejr at gøre. Sidste melding er at motor kørte lidt men gik langsomt ud og sluttede med et knald fra karburatoren.

Vh. Henning Peter

venlig hilsen

Henning Peter
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at rense eller sætte et nyt tændrør i, det er et nemt forsøg

Ellers kan de jo være svært at vudere, om det er tændings eller karburator problemer.

mvh jens

hej Jens 

tak for svar.

 Vi har i sidste uge haft service på motoren og sat nyt tændrør i og fik også stillet luftblandingen på karburatoren. Som sagt har motor kørt superfint og startet med det samme. Motoren kørte fint så sent som tirsdag.
hvad er det nu lige der sker når en karburator slår en "bagskid"

hilsen Henning Peter

venlig hilsen

Henning Peter
Er det med magnet tænding og er den sat til høj tænding?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Det kunne tyde på for mager benzinblanding , evt. skidt i karburator. I værste fald en ventil, som hænger lidt. Jeg ville prøve at rense karb. Hvis muligt, så prøv at køre med lidt choker. Har den kørt siden den karuratorjustering.?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
tak for indlæg

har lige været ude ved båden og fik startet motoren men der er en bankelyd fra måske topstykket og slår stadig en prut fra karburatoren. 
turde ikke køre med motoren længere. Sagde nogen noget om stempelringe???

Ved service for lidt over en uge siden blev platiner også skiftet.
Søndag sejlede vi det meste af turen for motor til Hven
skal hilse fra de to feriefolk i båden der måske nøjes med en rotur på farum sø

Vh. Henning Peter





venlig hilsen

Henning Peter
Annonce
Ja så er vi jo ude over justeringsproblemer, så med den bankelyd, ville næste træk vel være, af med toppen for at tjekke lidt af. Mit gæt, en dårlig ventil.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvilken marstal og er det en el. to cyl??
Tjek lige Platin afstanden (0.4mm) hvis du siger at der er skiftet platiner så er det nok der et sted fejlen ligger. gør den det samme om den står i lav eller høj tænding?

Siger du at i har sejlet efter dens eftersyn? ellers er det også en mulighed at han/hun har vendt den. 
  

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -

Motoren er 1 cylendret
Type FSR-1, 7 HK fra 1973

Der var noget med, at det var svært at juster platinafstanden medmindre der blev "filet" lidt i skruehullet til fastgørelse af denne. Det  endte vist med 0.35mm
Men det kan vel ikke medføre noget bankelydfra motor? 
Hvis topstykket skal af må vi vente til mekanikker har tid. Der stopper min kunnen.
I vores Husky ligger motoren under kistebænken der er pladseret på tværs af båden og der er meget lidt plads fra det øverste af topstykket til undersiden af denne.

VH. HP

venlig hilsen

Henning Peter
Jeg mener at når jeg gasse op blev bankelyden være.

venlig hilsen

Henning Peter
Lad du hellere motoren være, til der kommer en med forstand på de sager, den bankelyd er lidt betænkelig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis