Software til Standard Horzion CP180i kortplotter

Er netop blevet den glade ejer af ovenstående kortplotter.
I følge manualen skulle der være programmer som kan udveksle spor og waypoints mv. via den serielle port. Nogen der kender et godt (og gerne billigt) program?
Kan man bruge det levende søkort?
Der sidder også en mini-USB port i fronten. Den er ikke nævnt i manualen - kan den bruges til noget? (jeg har ikke prøvet, da jeg ikke forventer at finde noget som Windows umiddelbart kan genkende)

En løsning til USB porten ville være nemmest, da jeg bruger den serielle til ekkoloddet.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ulf
Lad os starte et sted --- du henviser til manualen, jeg har lige skimmet den jeg kunne finde på nettet, og når der tales PC, anbefales port 1 til formålet - så taler vi stadig seriel - forstod ikke lige, hvad du bruger en seriel til ekkoloddet, men hvis det er pc'ens serielle port du mener, må du i byen, og skaffe en converter fra usb til seriel.(Eks. ca. 300 kr. i Computer City for en Sandberg, eller et kabel, og et program - ca.. 100 kr)
Du spørger om et billigt program, jeg fandt engang noget gratis - godt nok til garmin - som kunne sende waypoints og router fra tabeller til enheden --- men hvad er det du vil???? Du har jo kort, du kan danne waypoints og ruter, det eneste jeg kan gætte ville være interessant, ville være at uploade nogle af de informationer, som eks. fiskesteder fundet på hjemmesider, eller oplysninger fra eks. DLS.
I min egen opsætning med en Garmin og dls, kan jeg ikke via NMEA protokollen sende ruter, men jeg kan se i din manual, at dit udstyr supporterer nmea koder for ruter. Hvis også DLS driveren kan sende det (og det ved jeg heller ikke om den supporterer i NMEA mode) vil du kunne danne ruter hjemme med DLS, og simpelt uploade dem til udstyret, men når "du sidder derude", var det måske smartere, at have waypoints og ruter dannet via udstyret, så du ikke mangler informationer fra DLS, men vidste hvor du skulle finde dem - eks. på et søkort som backup???
Men jeg kan jo se i manualen, at hvis du skal udnytte "det hele", skal du have en AIS modtager, en VHF med DSC, et camera, et ekkolod, og en selvstyrer - så der er til mange fornøjelige timer, med div. tilslutninger og konfigureringer - bare sig til -- men som jeg tidligere antydede, dan ønskelisten - hvordan vil du bruge den? - først, så kan vi tage det derfra.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Tilføjelse: Jeg kunne forestille mig, at USB forbindelsen gav adgang til memory-kortets filsystem????
mvh

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis