vand ind af ventilationsskakt

Hej

Jeg har toilet/rum med udluftnings/ventilationsskakt i loftet som har udgang oppe øverst på vores tag. Der er ingen blæser men bare en skakt til udluftning.
Der sidder en lille "skorsten" på taget.

Det drypper ned fra skakten når det regner og blæser udenfor - ned på vores gulv.

Er der nogen her der har en idé om hvad der skal gøres for at det stoppes.
Og er det noget jeg bør bekymre mig om - vedr. fugt eller lign.

Tusind tak for hjælpen

/MN
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal op at kikke lidt på "skorstenen", som altså er en ventilationshætte.
Det kan være at den er beskadiget, altså revnet. Eller den simpelthen er udformet på en sådan måde at der "altid" regner ind af den.
Uanset om det er plast eller zink så kan den måske repareres.
Fordi det er et værre bøvl at udskifte den.
hej

tak for dit svar!

Jeg fik fat i "hætten" og ummidelbart lod den til at være skæv - så vandet kunne komme ind.
Desværre skulle jeg ikke have rørt ved skidtet idet den stort set ikke sad fast - hætten knækkede af og det betyder at jeg skal have selve zinkrøret op af den tagsten som har røret "i sig".

Det er lidt svært at beskrive men selve tagstenen har et rør op og i røret sidder zinkrøret nede i med hætten (som så er knækket af). Zinkrøret burde vel kunne komme op.....?



/Mvh

MN
Måske kan du lime det knækkede stykke rør på igen.
Som jeg forstår det er det knækkede rør teglsten eller lign.
Hej igen

Nej det knækkede er "hætte" delen af zinkrøret som stikker NED i selve tagstenen.
Tagstenen er lavet med et rør op som man stikker et zinkrør med påmonteret hætte ned i.

Huset er fra 1959 så det er sikkert af ældre dato.

Giver det bedre mening?


/MN
jeg kunne evt. smide et billede ud af problemet - hvis det viser sig jeg ikke kan trække zinkrøret op af tagstenens rør.


tak for hjælpen hpox
Lige præcis!

Men et par runder Gaffatape er nu osse godt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis