Kopi fræser til skæfte fremstilling

Ærede forum-medlemmer.
Jeg har i flere år puslet med tanken om at fremstille/ købe en kopifræser, der kan fræse våbenskæfter. Ikke fordi jeg ikke gider at arbejde i træet, men fordi jeg så kan prioritere den mere spændende del af skæftningen højere i forhold til tidsforbruget.
Følgende link viser meget klart, hvad det er, jeg leder efter. Det er demo videoen : Duplicating a Gunstock.
www.wood-carver.com
Prisen på denne model er ca. 40.000kr i USA. Der kommer så formentlig en del mere oveni for ikke at tale om moms, told og transport.

Kan noget lignende købes i Danmark /EU til en mere fornuftig pris?

Det er min første post, og jeg håber, at jeg har ramt den rigtige "skuffe"

mvh stockman

stockman

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
faldt en gang over denne hjemme side www.copycarver.com
planerne til den koster 20$
ellers kan du jo prøve selv at skrue noget sammen

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Overdriver de ikke lidt med de priser?
Der er for et par tusind kr. i materialer i det hele.
Problemet for mig er, at jeg er træmand. Det giver naturligvis problemer med at overskue et "gør det selv" projekt. Det var også mit umiddelbare indtryk at materialeudgiften er meget begrænset i forhold til den amerikanske pris.

stockman

Jeg havde samme plan nogle år tilbage, da jeg skød med pistol. 
 Men jeg var heldig, at finde en S&W med at matchskæfte, der passede præcis til min hånd  

Min idé var at lave en pantograf, lidt i stil med denne her: http://www.dba.dk/kopifraeser-cnc-fraest-alumi/id-74826276/

Nu skyder jeg ikke pistol mere, dog går jeg på jagt, så idéen er ikke helt lagt på is endnu.
Den nuværende idé går dog på, at jeg skal blive færdig med min CNC maskine, og probe et skæfte, for derefter at kopiere det
Hej Hans,
Jeg har sendt dig en besked

Peace through superior firepower.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis