Overflade af fræset plexiglas.

Jeg har i gennem de senest år haft en ide om at ændre fronten til en PC - da dette nok er det eneste jeg efterhånden ikke har tilpasset i mit hus..

I denne sammenhæng, er der et par spørgsmål jeg er nød til at få afklaret af garvede CNC fræsere - (da jeg - selvom det er lokkende - nok vælger at få emnet lavet, frem for først at forsøge at bygge en sådan fræser).

Hvis et område på et emne af plexiglas eks. sænkes nogle mm., vil overfladen af dette område da være/kunne blive lige så gennemsigtig og plan som en ubehandlet flade. ?

Hvor smalt et spor kan man fræse i plexiglas - kan man fræse et spor der kun er 2mm bred, og kan man ligeledes fræse ud, således man efterlader et gitter med kun 2mm bredde.?

Godstykkelsen har jeg endnu ikke sat mig mere fast på, end at det være min. 10mm


Jeg ved nu at der er meget jeg ikke ved - dette gør mig endnu mere nysgerrig.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok lidt mat.
Men hvis det bliver lavet på en præcis maskine som vejer flere tons så man få en glat overflade, kan det nok poleres, måske på den samme maskine.
Det kan godt lade sig gøre med manualt.
http://www.youtube.com/watch?v=fL5730s6LTg
Jeg har set en fyr på nettet, som saver skilte ud, Han brugte en gasflamme til at smelte kanterne klare....

-lad og vide og se hvad resultatet bliver!

V.h.
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis