Hjælp med problem

Den seneste tid (14 dage ca) har min computer sommetider selv styrret.
F.eks når jeg ser på billeder på facebook, så bladrer den bare igennem billederne, og det samme hvis jeg er inde i open office exel, eller på youtube når jeg skal se en video, så
kører den bare igennem, og så er videon færdig.

Er der nogen der har oplevet noget lign? Ved hvordan bare laver det? Eller kender nogen der ved hvordan?

Hilsen Simon, den irreteret!

Den seneste tid (14 dage ca) har min computer... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej SimonSylvest!

Hvor har du fået din Windows fra? Hvilken windows er det og er den opdateret med servicepakker, som anbefalet af MS? Er din windows aktiveret? Hvis du har købt computeren med windows installeret, burde den ikke melde om manglende sikkerhedsnøgle højst om manglende aktivering.
Om det er ulovligt afhænger af hvordan du har fået din windows. Selve computeren tager ingen skade af en ulovlig Windows, du kan højst få problemer med at hente dine data, hvis du ikke kan flytte din harddisk over på en anden computer.

fase

Det er efter at min computer har været til reparation at den har været en kopi.

Jeg mener det er Windows 7, og den skulle meget gerne ha' servicepakker

Skrevet af SimonSylvest på 13 jul 2011 13:29

Det er efter at min computer har været til reparation at den har været en kopi.

Jeg mener det er Windows 7, og den skulle meget gerne ha' servicepakker

Ja, det betyder i høj grad noget, at det er en kopi. På din computer bør der være en mærkat med et produkt nr. (product key) bestående af 5 grupper á 5 tegn. Hvis det er en Win 7 er der kun kommet en servicepakke udover forskellige opdateringer. Spørger din computer efter produktnøglen? Hvis det er det der spørges om, skal du indtaste den og aktivere Windows. Det kan gøres online, bare følg anvisningen. Hvad er det for en computer? Kan du lave en gendannelse af den, eller er det del blevet væk under reparationen?

fase
Det er en ASUS bærbar. Og de klistermærker der var er ikke på mere.
Den spørg om nøglen når jeg logger på.

Kan jeg ikke finde min nøgle andre steder?
Du bør reklamere til den, der har repareret din computer og bede om at få installeret den originale windows. Det er den eneste vej, hvis du ikke har en gendannelses partion på computeren, som kan installerere en lovlig Windows. Hvis du ikke kan få reparatøren til at installere en lovlig windows kan du købe en licens for et sted mellem 800 og 1000 kr. Som du kan se, er den mærkat penge værd.

fase
Annonce
Hvis din licens mærkat er pillet af, er der tale om direkte tyveri af din licenc. Hvormeget du vil få ud af at anmelde vedkommende der har ordnet din computer er jeg i tvivl om.
Men endnu et bevis på at der også i den brance findes brodne kar, og er det hos en du har hørt om som gør det "billigt" så ved du nu hvorfor han gør det billigt.
Eller man skal bruge asbesthandsker, når man bærer den.

fase
Den er jo ikke stjålet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

var der en cd./dvd. med bærbar. så du kan lave en ny installation.!
eller blank dens harddisk og lægge en ny registreret version
af windows i den og downloade opdatering og drivere.
fra nettet.
og antivirus blandt andet avg. eller andet antivirus program.!!!

Nej det håber/påstår jeg heller ikke, men det var det svar jeg fik, bare i en betydelig mere utvetydig udgave, da jeg en gang stillede et lignende spørgsmål. Jeg har ingen grund til at tro, at det forholder sig sådan, men hvorfor er registreringsnummeret fjernet? Hvis det er på et autoriseret værksted, hvor er så nummeret?

Hvis systemet skal gendannes er det normalt at lave de DVDer, der skal bruges til gendannelse, når man starter computeren. Det er ikke moderne mere at levere gendannelses DVD med, når computeren købes.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis