Alternativ grunder til solignum

Kan der grundes med andet mærke til solignum oliebaseret maling?

/Mulle



 

 


 

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, en hvilkensomhelst oliebaseret udendørs trægrundingsolie, med mindre det er anført, at grunderen kun kan anvendes til eet specielt efterbehandlingsprodukt.

Husk kun grundingsolie på bart træ, men til gengæld olie så længe træet suger.
Skrevet af Lars ON på 12 jul 2011 23:37
Ja, en hvilkensomhelst oliebaseret udendørs trægrundingsolie, med mindre det er anført, at grunderen kun kan anvendes til eet specielt efterbehandlingsprodukt.

Husk kun grundingsolie på bart træ, men til gengæld olie så længe træet suger.



Træet er ikke helt bart, men slebet ned så der er mange pletter.


Nu er jeg ikke maler, men syntes at erindre at slidt maling skal skal slibes hvis der er løstsiddene maling, grundes og derefter males.

Mulle


 

 

 

Nu er jeg godtnok heller ikke maler.

Men hvorfor hulen køber du Solignum til 60 kr literen når du li'så godt kan købe et hvilket som helst andet produkt til samme pris?

Solignum er et ældgammelt varemærke som engang i 1950-erne var så "stærkt", altså med så meget opløsningsmiddel i at man fik forbrændinger i ansigtet når man man malede med det i solskin. Li'som Cuprinol!!!
Jeg ved ikke hvad der er i spanden der står Solignum udenpå, men mon det ikke bare er et forældet produkt som Bilka om 4 uger sælger i nogle andre spande med et andet navn - på.
Træbeskyttelse er ikke til at blive klog på - det er jo nærmest en religion :-)

Huset er i forvejen malet med det produkt, så det var blot et sikkert valg (samme maling + farve).
Nu har jeg 8 liter tilbage af den oliebaserede fra tidligere ejer og ja, det er kradse sager.


 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også