Hiace eller vito?

Hej folkens.
Jeg i tvivl om hvilken af de to jeg skal købe da jeg vil starte eget tømrerfirma.
Nogen mekanikere på siden som ved ris og ros om modellerne?

Mvh morten

Mvh Morten / tømrer.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tømrer!

Jeg er ikke mekaniker, men har en del erfaring som chauffør af begge vogne. De har begge fordele og ulemper. Men alt i alt vil jeg sige, at den mest drifsikre og pålidelige varevogn jeg nogensinde har kørt i, er en hiace. (jeg har kørt i godt og vel 6 forskellige)

Vitoen har helt klart mere komfort og et lækkert interieur. Der er en del mercedes klasse over den, selvom det er en varevogn. Hiace er lidt kedelig indeni, til gengæld er den mere som en lille lastbil, der bare arbejder derudad.

Så hvis valget står mellem de to, ville jeg vælge toyotaen, uden tvivl. Specielt, når det nu er en tømrervirksomhed du skal lave.

Det de har til fælles er at de begge er baghjulstrukne, hvilket har betydet store problemer, med de vintre vi har oplevet på det seneste. Har du overvejet at købe en forhjulstrukket? Der kan jeg anbefale en Ford Transit, som jeg også har rigtig gode erfaringer med. Det fedeste ved en Ford Transit modsat de andre, er at man kommer højere op at sidde og den har større lastrum.

Mvh

Flymale

Baghjulstrukken kan nu fint klare vinteren, vi har en Eveco, der jo er baghjulstrukken, vi køre på mange små private veje, og har ikke sidet fast en eneste gang her sidste vinter.

Med gode vinterdæk er der ingen problemer..

Min kolega var på glatføre kursus med den, den nægtede simpelhen at lave en provokeret udskridning, og var den bil der klarede sig bedst.

mvh jens

Okay, jeg har muligvis ikke kørt med de rigtige dæk. Det største problem har været igangsætninger veje, der har en lille stigning. hvor man med en baghjulstrukket varevogn, der ikke er lastet særlig meget, kan opleve problemer. Muligvis har dækkene ikke været gode nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis