Masseovn - i forbindelse med ombyggeri

Hejsa folkens

I forbindelse med vores ombyggeri - www.voresbyg.dk har konen ytret ønske om at vi får en Masseovn

Vi har googlet lidt, og fundet denne tråd på Google - bygselvmasseovn -

Er der nogen herinde der kender nogen steder man kan købe en masseovn i byggesæt? Og til en økonomisk pris?

Jeg har desværre ikke tid og overskud til at sætte mig ind i hvordan man bygger den bedste masseovn selv

På forhånd tak!

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Hejsa folkens I forbindelse med vores ombyggeri... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay - nu kommer det spørgsmål der viser jeg er en blondine mht byggeri - men hvad er skorstenens lysning? center af skorstenen? I så fald skal jeg have et rør der er ~ 15cm i diameter minimum?

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Og som en side bemærkning, er vi gået væk fra at lave den som selvbyg, men medbyg i stedet. Kernen får en mand fra ovnsætterlaug lov til at sætte op, mens resten bliver muret op af en af vores murervenner.

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Min bekendte har et 100 mm. rør i gulvet og det munder ud lige ved ovnens luftindtag, så den tager nok også lidt af husets luft. Det gør nu ikke så meget for det er et temlig gammelt hus, der er lidt utætte døre og vinduer så får har også skiftet noget af husets fugtige luft udskiftet.
Skrevet af Håndværkeren på 22 jul 2011 09:19
Min bekendte har et 100 mm. rør i gulvet og det munder ud lige ved ovnens luftindtag, så den tager nok også lidt af husets luft. Det gør nu ikke så meget for det er et temlig gammelt hus, der er lidt utætte døre og vinduer så får har også skiftet noget af husets fugtige luft udskiftet.

Mange tak for input - vil sørge for der bliver monteret en 100mm rør under gulvet

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Skrevet af Håndværkeren på 22 jul 2011 09:19
Min bekendte har et 100 mm. rør i gulvet og det munder ud lige ved ovnens luftindtag, så den tager nok også lidt af husets luft. Det gør nu ikke så meget for det er et temlig gammelt hus, der er lidt utætte døre og vinduer så får har også skiftet noget af husets fugtige luft udskiftet.

Så er vi ved at være klar til at støbe gulv, der er lagt et 110mm pvc rør i gulvet udelukkende til lufttilførsel til masseovnen.

Dog har vi besluttet os for at i første omgang forberede at der kommer en masseovn, (kobberrør i gulvet, lufttilførsel osv) men den bliver først etableret næste år - kapitalen rækker sgu ikke helt til at sætte en masseovn's bygger til at bygge en for os i år desværre.

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Annonce
Vi har forøvrigt fået etableret vores masseovn - og i kan læse mere om det på http://masseovn.info/

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis