Styring af gulvvarme (fjernvarme)

Hej

Jeg prøver at blive klog på gulvvarme og har brug for lidt hjælp fra jer.

Jeg har fjernvarme i huset, og har fået lavet gulvvarme i bad og køkken af min VVS'er.

Det er skønt nok, men synes det er svært at styre. Enten er det for varmt eller også er det for koldt.

Den måde VVS'eren har tilsluttet de to sløjfer er ved at sætte dem direkte på fjernvarmen med en danfoss ventil på retur (ingen termostat)

Den konstruktion tipper jeg giver problemerne med udsving i temp. Ændringer i trykket i nettet (fx ved at åbne for en radiator) må nødvendigvis påvirke vandgennemstrømningen i de to kredse. Ikke?

Nu planlægger jeg en 3. kreds (trægulv), og er overbevist om at der er brug for noget andet og mere.

Hvad skal der til for at få styr på dette? (gerne uden at det koster kassen)

mvh. Anders

Hej Jeg prøver at blive klog på gulvvarme og har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hermed et link:

http://www.uponor.dk/Newsroom/News/~/media/Files/Uponor/Denmark/Underfloor_Heating/Controls/5070%20UCS%20DEM%20Technology%20Teknisk%20brochure.ashx

@aha
Som udgangspunkt skal du sørge for at have termostater i alle rum og indstillet dem til den temperatur, som du ønsker i hvert rum uanset om rummene er adskilt med døre.
Termostaten vil lave varmekald, hvis der er koldere omkring den end den komforttemperatur du har sat. Det betyder, at den vil kalde på varme hvis temperaturen i stuen er så meget lavere end køkkenets, at den påvirker temperaturen omkring termostaten.

Ja, de fleste termostatsystemer kan maks.begrænses på temperaturen.

Men.... typisk er der jo varmere i et køkken på grund af al gratisvarmen fra ovn, lys etc..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis