Indstilling af ventilations anlæg (GENVEX)

Hej Folkens,

Hpber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg ville gerne indstille mit ventilations anlæg.

Har et hus på 170m2, med 2 badeværelser på samlet 12 m2, køkken på 10m2 bryggers/gang på 10m2 3 børneværelser, 1 soveværelse og en stor stue.

Hvor meget skal jeg suge ud for at det passer med lovkravene?

Har læst mit til Grund ventilationen er 0.35l/s 
bad er 15 l/S og køkken 20 l/s

Men hvor meget bliver det? 

Evt links til ligende problemer modtages med kys hånd. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget man bare lige gør.

Det kommer helt anpå din dimensionering af rørene.....

Du skal ha et måleapperat til at måle luftstrøm, som du så måler med ved hver enkel ventil og justerer den ind så det passer med den rigtige mængde luft.

Så hvis det var mig, ville jeg få en fagmand til at indstille anlægget, dette er en god invistering, for at du bliver glad for dit anlæg, og for det til at køre ordentligt.
Hej,

Jeg lavede selv mit anlæg, det eneste jeg valgte at få hjælp til var indreguleringen.

Få en der har det rigtige udstyr til at indregulere anlægget, jeg fik et tilbud på indregulering af mit anlæg her på sjælland på 1800 incl moms.

Han brugte 2 timer på at måle og indstille alle ventiler.

Det er vigtigt at indsugning er afbalanceret men afkastsluften, ellers risikerer du at skulle bruge en masse strøm på at holde et overtryk/ undertryk i boligen.

Hvis du får overtryk presser du fugtig indeluft ud i konstruktionen, med uheldige konsekvenser, råd svamp ect...

Hvis du får undertryk får du en herlig masse kold frisk udeluft ind der ikke er blevet varmevekslet...Og så går noget af fidusen af + du bruger mere strøm til varmeveksleren.

I løbet af det sidste år anlægget har kørt er familiens elforbrug steget ca 100kWh.

hilsen Arneen

 

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis