bøjning af tyk tagpap..

Hej 

Så er carporten ved at blive renoveret, og der skal ovenlys vinduer på.
Carporten er fladt tag med to tykke lag tagpap (ca. 7 mm).
Jeg har til aften lagt rammen på taget under pappen og slidset hjørner op, så jeg har 12 cm af tagets tagpap, op langs siderne af rammen.

problemet er at bukke/bøje pappet uden det knækker, så det ligger pænt og tæt op af rammen - det er simpelthen så tykt og stift!!

Kan jeg evt. varme langs bukningen?
Hvordan fastgør jeg det bedst til rammen - jeg havde tænkt på tag asfalt..

Håber ikke i alle er på ferie.. skal have færdiggjort projektet i morgen, det bliver osende regnvejr de kommen dage 

Mange hilsner
Polite
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo slet ikke monterer pappen korrekt uden at varme den op.

Men der vil jo osse mangle noget pap i hjørnerne af rammen.

Og så vidt jeg husker kan du lade være med at bukke den gamle papl. Blot skære den væk i ovenlyskarmens størrelse.
Og så bruge nyt pap hele vejen rundt.

Hvis der ikke allerede er en bør der være en trekantliste i overgangen mellem tagflade og karm.
Du har nok ret hpox - jeg bør nok ikke genbruge det gamle pap, men brænde nyt på.

jeg havde forestillet mig at brænde nyt på i hjørnerne, og så det, egentlig som en fordel at genbruge pappet, for derved at få hel tæt pap på langsiderne. Men hjørner kan hurtigt blive et problem, kan jeg godt se.

Den med trekantlisten havde jeg forudset, på trods pappen sjældent hviler på trekantlisten - min erfaring!

Mange hilsner
Polite
 

hvad gør man egentlig hvis man har en papbane som ligger inde under et tagudhæng på en anden bygning, så man kun har godt 10 cm at arbejde på.. kan man lime/klæbe det fast derinde? de andre baner bliver brændt på..
Hvis du havde læst vejledningen, så havde du vist hvordan det skulle laves...

Går ud fra det ikke er velux ovenlys vinduer du har købt, for så havde det været nemt at finde ud af hvordan det skulle laves, deres ovenlys kupler til fladt tag, er ikke mindre end geniale, og utroligt nemme at montere, man kan endda lave det meste uden flamme, da inddækningen af pappen rundt om partiet, laves med fastskruet skinner, og kan koldklæbes direkte på taget.

Så lad og først lige slå fast hvad du har fået, er det gamle ovenlys kupler, som består af en plastkappe, og et par sidekasse brædder, som fastholde i hjørnerne med klammer ?
Sildekassebrædder. mener du.

Men nu er vi jo nogle der selv skal betale for vores ovenlysvinduer.
Og derfor må prioriterer om det skal være ovenlys vinduer + næste termin.
Eller Velux - og ikke næste termin.
Annonce
Koludabyg: har ingen vejledning, ovenlysvinduerne er købt brugt.
Jeg kan godt forstå at der er plads til midforståelser når man taler ovenlys - der kan være mange udformninger.

Mine er Hetag, 2 stk. en til carport og til garagen. de måler 130x250 - ja, lidt store til parcel område 
Side, eller silde kasse brædderne er ca 48mm tykke. kuplen er hvælvet med isolerende polycarbonat.
Jeg har købt dem uden ramme, så den er selvlavet. Der er ca. 70 mm alu skærm, som vil dække halvdelen af rammen.

Giver det bedre mening?

Tak for hjælpen i øvrigt.

Mange hilsner
Polite
 
Den helt rette GDS-spirit!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis