Rådden rem

Har lige opdaget at min rem er pilrådden. Hvis det rådne skal skæres fra kommer jeg længere ind end udhængsspærret, og er derfor bange for at udhænget ikke kan hænge kun med lægterne. Hvad kan jeg gøre? Vedhæftet billede er fra der blev lagt ny tag på for 4 år siden

 Bent Nielsen

Har lige opdaget at min rem er pilrådden. Hvis det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må hellere bede Træbranchens Oplysningsråd om at ringe til dig næste gang der skal laves konstruktive anvisninger, for du ved åbenbart noget som vi andre ikke ved.

http://www.lyrk.dk

Tak for de gode råd. Jeg er lidt fortørnet over og høre at lægterne er ulovlige, men tømrerfirmaet som lagde tegltaget er siden gåen konkurs. Udhænget er faktisk 48 cm. Som billedet viser er remmen temmelig rådden. Er nu ved at skifte nederste vindskedebræt som ikke blev skiftet da taget blev lagt på. hpox hvordan skal det samles for at det ikke er klamp som du siger det er. 


 Bent Nielsen

Jeg ville udskifte hele brættet.

Men ellers lave en "usynlig samling". På bagsiden en laske af X-finer. Snittet skal passe 100%. Gerne skåret i 45 gr. (Snittet skal være vinkelret som nu. men 45 gr "den anden vej"
Derrnæst skruer og limer du brætterne sammen med "udendørs lim, vandfast. ekspanderende" Som f.eks.SikaBond-545. Købes hos Stark i 250 ml til godt en 50-er. Husk at fugte kontaktfladerne inden limen påføres.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også