Forlænge bjælke-spær med ca. 30 cm.. hvordan gøres det bedst?

Jeg har et fladt tag med tagpap på (garage bygning) hvor jeg har brug for at forlænge 2 af spærene med ca. 20-30 cm.. det er bare bjælker som ligger på højkant, kan man lave en bladsamling og så smide en ordentlig stor sømplade på begge sider?
Det er selfølgelig sådan så spæret kun kommer til at ligge an på muren på det nye ekstra stykke, og derfor skal samlingen være stort set lige så stærk som bjælken ellers er..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil TRO at det er de her beslag der skal anvendes - men vent til en mere kompetent svarer :-)

http://www.paslodebeslag.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fteknisk%2fGerberbeslag%2fGerberbeslag_Type1.pdf

 

 

 

Nej. gerberbeslag er betinget af at pinden er understøttet 2 steder. Og at samlingen sker i det såkaldte o0-momentpunkt, (1/7 dels punktet)

Som jeg forstår det vil de to bjælkestumper kun vøære understøttet hver et sted. Og så er der kun lasker der dur.

Det bedste er 2 stk. 25 mm tykke brædder eller X-finer højde som bjælken og op mod en meters penge lang på hver side af samlingspunktet.
Spild af tid at lave bladsamling.

Okay så en meter god tyk tag-finer på hver side og et hav af skruer igennem, så behøver jeg ikke lave nogen bladsamling, men bare sætte min 30 cm stump direkte på det lodrette snit?
spændet på bygningen er ca. 5 meter, men disse spær bliver understøttet godt 2 meter inde, så spændet over min samling bliver ikke så stort igen..
Lige præcis.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis