Redan VX 100/150 - mangler varmt brugsvand

Jeg har fjernvarme og har på det sidste periodevist manglet varmt brugsvand.
Min første indskydelse er, at rense snavssamlerne.
Men nu er jeg en total novice, så hvordan gøres det ? Lukkes der for tilgang af fjernvarmevand osv...?
Hvor sidder snavssamlerne ? Der sidder et stump rør, hvor tilgangen af fjernvarmen går ind i uniten, hvor et lille stykke går skrådt ned. I enden af den skrå ting, sidder en møtrik. Er det her jeg skal ind ? Tilsvarende sidder der et andet sted i unit et tilsvarende stykke rør.
Hjælp udbedes.... !! Jeg forsøger at vedhæfte et billede af røret.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej per43!

Først, har du vandgennemgang i systemet, både vand og varme? Hvis du har det, kan fejlen være fokalkning i vandvarmeren, og den skal så afkalkes. Snavssamleren er de små stykker rør, hvor der går et lille stykke rør ned med noget der ligner en møtrik i enden. Inden du skruer "møtriken" af, skal du lukke for vandet. Møtriken kaldes også en prop.

fase
Hej fase

Tak for dit svar. Jeg har kun koldt brugsvand. Der er intet varmt brugsvand - og pludselig er det der så igen. I øjeblikket er det sådan dagligt. Vi havde et tilsvarende problem i vinter med varmen i radiatorerne. Næsten ingen varme hele vinteren og pludselig var det varme på igen.
Tyder det fortsat på, at det er snavssamlerne ? I såfald må propperne af.

Hilsen Per43

Hej Per43!

Du skriver, at du også havde probleme rmed varmen i vinter. det får mig til at tro at den ventil, som regulerer fjernvarmevandets gennemstrømning i varmeveksleren, er defekt eller sidder periodisk fast. Den regulator kan du ikke reparere selv. Det du kan gøre er at prøve at ændre på indstillingen til et højere tal og se om det giver en virkning. Ellers må du have professionel hjælp.

fase
Hej fase

Tak for dit svar ;O) Teknikeren er tilkaldt.

Hilsen Per43
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis