Kan man rense kloakslam op ad fuger der ikke er fuget?

I mit nye badeværelse i kælder er fliserne lagt, men ikke fuget endnu. Fik en masse kloakvand lørdag ifm. skybrud og min forsikring mener godt, man kan rense kloakslam op ad fugerne og fuge. Jeg er mere skeptisk - der ligger stadig vand i fuger efter 1 uge med affugter og der ligger rigtigt meget slam, bladrester, jord osv. i fugerne. Kan man rense så godt, at fugerne vil holde optimalt - hvad siger I?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fugerne kan helt sikkert renses og og fuges uden problemer, men der er helt sikkert hulrum under dine fliser, som f.eks. i rillerne efter tandspartlen, hvor der er snavset vand, og det får du ikke ud uden at banke fliserne op.

Om dette vi give problemer er afhængig af hvad kloakvandet indeholder, men hvis der er mulighed for at der kan trænge vand ind under gulvfliserne, enten via revner i fliser/fuger eller forkert udførte gulvafløb, vil det udløse en K3 karakter i en tilstandsrapport bl.a. på grund af de dermed dårlige hygiejniske forhold.

Hvis der ligger (frit) vand i fugerne efter en uge, så er der ikke tørret godt nok op. Skaf en vandstøvsuger eller tæpperenser og få det suget helt væk. Du slipper heller ikke for at få renset/skyllet/spulet snavset væk fra fugerne inden der kan fuges ordentligt, så det kan du ligeså godt gøre mens det stadig er vådt.
Hvis vandet ligger i rillerne efter tandspartelen vil det løbe til, og efter en times tid kan du sikkert suge igen.
På et gulv som dit har du en meget lille flade (fugerne) at fordampe fra, og et meget stort område, hvor vandet kan gemme sig, så det kommer til at tage lidt tid inden det er helt tørt. En lille smule varme i gulvet vil fremme processen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis