Skal der bruges safebox til spots her?

Jeg skal have sat nogle 220v LED spots op i et stykke loft, som er forskallet 10cm ned.
Der er ingen isolering over dette loft.

Skal der monteres en safebox her?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved installation af spot skal du altid følge fabrikantens anvisninger.

du skal finde en spot, hvor dens egen højde + krav til frihøjde over spot ikke er over 10cm.

Krav til friplads ud til siderne er jo nemme at overholde for dig, når der ikke er isolering.
Så kan elektrikkeren jo komme igang :-)

Det skal også lige nævnes at safeboxe i nogle tilfælde bruges til at tætte til dampspære, hvis der er sådan en, og den ikke skal være utæt ved spotne.
Men skal der bruges safebox el. ej?
Hvis du ikke har noget isolering som skal holdes væk fra spotten, og hvis du ikke har en dampsære som det skal laves tæt til.. Så har du ikke noget at bruge en safeboks til.

Du skal blot overholde de krav som producenten af spotten angiver + stærkstrømbekendtgørelsen.

Hej TCDK

Du skal ikke bruge safebox hvis du vælger en indbygningsspot eller Dowlight som er godkendt til montering direkte i loftet eller montering direkte op i isolering.
 
Det er spot som er godkendte ofte med en 25watt spot pære og de bliver testet for at der ikke skal være for stor varmeudvikling opad og til siderne.
 
Hvis du har valgt at benytte indbygningsspot med Gu10 sokkel så kan du sagtens bruge en LED pære i dine indbygningsspot og Downlight, det er en fatningstype som er meget alsidig og du kan få mange forskellige watt størrelser og nemt skifte imellem lavenergi eller LED samt alm. spot pære.
 
Spot fra Nordtronic og Daxtor er godkendte til montering direkte op i isolering med LED pære.
Rigtig god fornøjelse med lyset .

Det er vigtig at følge producentens anvisning ved opsætning og montering, men det er heller ingen problem.


Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis